بهترین اپلیکیشن‌ها برای برنامه نویسی در گوشی موبایل کدام‌اند؟ شاید تا به حال به فکر شما نیز افتاده باشد که برنامه‌ای نصب کنید و در موبایل خود برنامه نویسی کنید، یا هنوز سیستم مناسب کامپیوتری ندارید و تصمیم گرفته‌اید فعلا در موبایل خود برنامه نویسی را شروع کنید. اصلا جای نگرانی نیست و شما با نصب اپلیکیشن مخصوص کد نویسی در موبایل می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید. در این مقاله از آموزش برنامه نویسی، به معرفی 16 اپلیکیشن برای کدنویسی و برنامه نویسی در موبایل می‌پردازیم.

موضوعاتی که در این مقاله بررسی خواهیم کرد:

  • آیا برنامه نویسی در موبایل امکان‌پذیر است؟
  • لیست بهترین برنامه‌ها برای کدنویسی در موبایل
  • معرفی 16 اپلیکیشن برای کدنویسی و برنامه نویسی در موبایل

آیا برنامه نویسی در موبایل امکان‌پذیر است؟

به‌طور کلی برنامه نویسی در موبایل امکان‌پذیر است و شما می‌توانید با نصب کامپایلر و کد ادیتور مربوط به زبان برنامه نویسی مورد نظر خود، کدها را در گوشی موبایل خود بنویسید، ویرایش کنید و یا تمرین کنید. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که کدنویسی در موبایل بیار سخت است و برای نوشتن کدهای زیاد توصیه نمی‌شود. این کار زمانی خوب است که شما می‌خواهید یک تکه کد را تست کنید و یا تمرین کنید، اما برای نوشتن برنامه‌های بزرگ و قابل توسعه مناسب نیست.

اگر برنامه‌های شما بزرگ است، بهتر است به جای کد ادیتور یا کامپایلر موبایل، از لپ‌تاپ یا کامپیوتر مناسب برنامه نویسی استفاده کنید. زمانی که در جایی هستید که لپ‌تاپ همراهتان نیست، می‌توانید از بهترین برنامه های ویرایشگر کد رایگان در موبایل استفاده کنید.

لیست بهترین برنامه‌ها برای کدنویسی در موبایل

هر برنامه نویسی ممکن است در طول یادگیری برنامه نویسی، به برنامه‌های کدنویسی در موبایل، نیاز داشته باشد. نصب اپلیکیشن‌های برنامه نویسی در موبایل می‌توانند به تست کد، یادگیری، ساخت برنامه‌های کوچک و... مفید باشند. در این قسمت به معرفی لیستی از کد ادیتورهای موبایل برای کدنویسی را برای شما آماده کرده‌ایم:

جدول معرفی 16 ویرایشگر کد برای موبایل‌های اندروید و iOS

ردیف نام اپلیکیشن ویرایشگر کد یا IDE در موبایل سازگار با سیستم‌عامل
1 Dcoder  اندروید و iOS
2 Quoda اندروید
3 QuickEdit اندروید
4 anWriter Free اندروید
5 Pocket Editor اندروید
6 Turbo Editor اندروید
7 DroidEdit اندروید
8 phpwin iOS
9 Our Code Editor Free اندروید
10 Codeanywhere اندروید، iOS، ویندوز
11 Enlightened Editor اندروید
12 Android Web Developer (AWD) اندروید
13 Android Interactive Development Environment (AIDE) اندروید
14 Koder iOS
15 Pythonista iOS
16 Buffer Editor iOS

معرفی 16 اپلیکیشن برای کدنویسی و برنامه نویسی در موبایل

در ادامه مقاله معرفی اپلیکیشن‌های کدنویسی در موبایل، به معرفی 16 اپلیکیشن برتر برای برنامه نویسی در اندروید و iOS می‌پردازیم:

اپلیکیشن Dcoder برای کدنویسی در موبایل (اندروید و iOS)

اپلیکیشن Dcoder برای کدنویسی در موبایل (اندروید و iOS)

اپلیکیشن Dcoder یک پلتفرم و IDE برنامه نویسی در موبایل (کامپایلر برای موبایل) است و بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قابل نصب است. اپلیکینش Dcoder به برنامه‌نویسان امکان می‌دهد تا کدنویسی در موبایل را برای زبان‌های مختلف مانند C# ،C++ ،C ،JavaScript ،Java ،Python ،Ruby ،PHP ،CSS ،HTML و بسیاری از زبان‌های دیگر انجام دهند.

با استفاده از این اپلیکیشن برنامه نویسی در موبایل، پروژه‌های خود را بسازید و در پلتفرم‌های GitHub، GitLab و Bitbucket ادغام کنید و با VS Code هماهنگ کنید تا کدنویسی را آسان کنید. همچنین این برنامه قابلیت اشتراک‌گذاری کدها و تبادل تجربیات با دیگر کاربران را نیز دارد و در هر زمان و مکانی، می‌توانید در گوشی خود به کدنویسی بپردازید. این برنامه را می‌توانید از Play Store گوگل برای گوشی‌های اندروید و یا App Store برای گوشی‌های iOS نصب کنید.

ویرایشگر کد Quoda در اندروید

ویرایشگر کد Quoda در اندروید

Quoda یک برنامه ویرایشگر کد در موبایل برای سیستم‌عامل‌های اندروید طراحی شده است. Quoda مانند کد ادیتورهای Notepad++ ،Textmate ،Sublime Text است و قابلیت پشتیبانی یکپارچه از سرورهای SFTP/FTP(S) و ذخیره‌سازی ابری (دراپ باکس و گوگل درایو) را داراست. با استفاده از Quoda، می‌توانید کدهای خود را در زبان‌های مختلفی مانند سی، سی‌پلاس‌پلاس، پی‌اچ‌پی، سی شارپ، پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت، اچ‌تی‌ام‌ال، سی‌اس‌اس و... در موبایل خود ویرایش کنید.

این برنامه قابلیت‌هایی مانند دانلود کد منبع URL، تکمیل کد، شناسایی خودکار رمزگذاری، هم‌خطی‌سازی خودکار، تطبیق پرانتز، تورفتگی خودکار، نشان‌گذاری خط، انتخاب رنگ، قالب‌بندی HTML و... را داراست.

معرفی اپلیکیشن کدنویسی در موبایل QuickEdit

معرفی اپلیکیشن کدنویسی در موبایل با QuickEdit

QuickEdit یک برنامه ویرایشگر متن برای سیستم‌عامل اندروید است. این برنامه قابلیت پشتیبانی بیش از 40 زبان (مانند C++ ،C# ،Java ،XML Javascript ،Markdown ،PHP ،Perl ،Python ،Ruby ،Smali ،Swift و...) را داراست. QuickEdit نسبت به سایر برنامه‌های مرتبط برای کدنویسی در موبایل، قدرتمند است و مناسب کدهای زیاد (بیش از 10,000 خط) است.

این اپلیکیشن مخصوص برنامه نویسی در موبایل و تبلت است. QuickEdit امکان دسترسی به دراپ باکس، گوگل درایو، وان درایو و FTP را می‌دهد. سرعت این برنامه بسیار خوب است و عملکرد قابل قبولی دارد. این برنامه رایگان است و می‌توانید از پلی استور گوگل آن را نصب کنید و برنامه نویسی در موبایل را شروع کنید.

آشنایی با اپلیکیشن anWriter Free مخصوص برنامه نویسی در موبایل

آشنایی با اپلیکیشن anWriter Free مخصوص برنامه نویسی در موبایل

از دیگر انواع اپلیکیشن‌های موبایل برای کدنویسی می‌توان به anWriter Free اشاره کرد. ویرایشگر HTML رایگان AnWriter، برنامه‌ای مفید است که روشی ساده و کارآمد برای نوشتن و ویرایش کد منبع را مستقیماً از تلفن همراه شما فراهم می‌کند. این ویرایشگر از زبان‌های مختلفی از جمله اچ‌تی‌ام‌ال، سی‌اس‌اس، بوت استرپ، جاوا اسکریپت، جی کوئری، انگولار و... پشتیبانی می‌کند. AnWriter Free HTML Editor حتی می‌تواند خطوط کد را به طور خودکار تکمیل کند که در صرفه‌جویی در زمان بسیار مناسب است.

همچنین، این ویرایشگر دارای مرورگر وب یکپارچه است که می‌توانید از آن برای پیش‌نمایش وب‌سایت خود در وضعیت کنونی استفاده کنید و همچنین دارای کنسول JS است تا خطاهای کدنویسی را چک کنید. AnWriter Free HTML Editor به زبان‌های برنامه نویسی وب محدود نیست و علاوه بر زبان‌هایی که در بالا گفته شد، از زبان‌های C ،C++ ،Java ،SQL ،Python و LaTeX پشتیبانی می‌کند. با استفاده از AnWriter Free HTML Editor می‌توانید مستقیماً از تلفن همراه خود کد بنویسید.

برنامه Pocket Editor مناسب کدنویسی در موبایل

برنامه Pocket Editor مناسب کدنویسی در موبایل

از دیگر بهترین برنامه‌های کدنویسی در موبایل می‌توان به Pocket Editor اشاره کرد. ویرایشگر Pocket از نوع محیط توسعه یکپارچه (IDE)، ویرایشگر متن و ویرایشگر کد برای اندروید استفاده می‌شود. این ویرایشگر کد، ویژگی‌هایی مانند برجسته‌سازی نحو (syntax highlighting)، تکمیل کد و دیگر ویژگی‌ها را برای زبان‌های زیر فراهم می‌کند:

  1. HTML
  2. CSS
  3. JavaScript
  4. JSON
  5. XML
  6. SQL
  7. PHP
  8. و...

اپلیکیشن برنامه نویسی در اندروید Turbo Editor

اپلیکیشن برنامه نویسی در اندروید Turbo Editor

ویرایشگر متن ساده، زیبا، قدرتمند و کاملا متن باز است. این ویرایشگر کد مخصوص برنامه نویسی در اندروید است. Turbo Editor ظاهری بسیار کاربر پسند دارد و دارای Material Iconsهای زیبا است. استفاده از این اپلیکیشن برای برنامه نویسی در موبایل بسیار مناسب است. این اپلیکیشن از زبان‌های برنامه نویسی مختلفی مانند زیر پشتیبانی می‌کند:

  1. PHP
  2. JavaScript
  3. Java
  4. Python
  5. و...

ویرایشگر کد رایگان DroidEdit برای برنامه نویسی در موبایل

ویرایشگر کد رایگان DroidEdit برای برنامه نویسی در موبایل

اپلیکیشن DroidEdit یک ویرایشگر متن رایگان و منبع باز (Open Source) برای تبلت و گوشی‌های اندرویدی است که ویژگی‌های زیادی را برای برنامه نویسی در اندروید مانند زیر فراهم می‌کند:

  1. چندین پوسته رنگ
  2. Undo و Redo نامحدود
  3. جستجو و جایگزینی
  4. برجسته کردن سینتکس
  5. و...

این اپلیکیشن قدرتمند از زبان‌های مختلف مانند زیر پشتیبانی می‌کند:

  1. اچ‌تی‌ام‌ال (HTML)
  2. سی‌اس‌اس (CSS)
  3. سی (C)
  4. سی پلاس پلاس (++C)
  5. سی شارپ (#C)
  6. جاوا (Java)
  7. لی‌تکس (LaTex)
  8. لوآ (Lua)
  9. روبی (Ruby)
  10. پایتون (Python)
  11. جاوا اسکریپت (JavaScript)
  12. و...

اپلیکیشن phpwin برای برنامه نویسی در iOS

اپلیکیشن phpwin برای برنامه نویسی در iOS

با اپلیکیشن phpwin مخصوص کدنویسی در iOS است. با phpwin، دستگاه خود را به یک سرور وب با پشتیبانی از PHP تبدیل کنید و فایل‌های PHP را بدون اتصال به اینترنت به‌صورت آفلاین توسعه، اشکال‌زدایی و مدیریت کنید. phpwin یک محیط کامل سرور وب با PHP شامل POST/GET ،Session ،OpenSSL ،libxml ،Curl ،Cookies و... است. این نرم‌افزار رایگان است و با پرداخت درون برنامه می‌توان از امکانات زیادی استفاده کرد.

این اپلیکیشن برنامه نویسی در iOS علاوه بر PHP، زبان‌هایی مانند CSS ،HTML و JavaScript را پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های phpwin برای برنامه نویسی در iOS:

  1. PHP 8 با بیشترین افزونه‌ها (مانند MySQL ،SQLite ،Curl ،OpenSSL ،SOAP...)
  2. قوانین URL سفارشی
  3. ویرایشگر اسکریپت
  4. تکمیل خودکار کدها
  5. ویرایشگر تصویر
  6. قالب‌بندی html/js/css در ویرایشگر اسکریپت
  7. ویرایشگر چندتبی اسکریپت/تصویر
  8. Composer
  9. مدیریت فایل
  10. تنظیم به عنوان برنامه وب مستقل
  11. مدیریت فایل از راه دور (دسترسی به حساب‌های چندگانه)
  12. مدیریت FTP/SFTP/FTPS/iCloud
  13. phpMyAdmin
  14. phpLiteAdmin
  15. Firebug Lite
  16. Profiler
  17. اعتبارسنجی سینتکس برای JavaScript ،CSS ،HTML و PHP
  18. دروس PHP
  19. "PHP: The Right Way" Book
  20. اسپلیت‌اسکرین در iPad
  21. چندوظیفه‌ای در iPad
  22. و...

ویرایشگر کد برای برنامه نویسی در اندروید Our Code Editor Free

ویرایشگر کد برای برنامه نویسی در اندروید Our Code Editor Free

اپلیکیشن Our Code Editor Free یک محیط توسعه یکپارچه (IDE)، ویرایشگر متن و ویرایشگر کد برای سیستم عامل اندروید است. از طریق این برنامه می‌توانید در گوشی موبایل اندرویدی خود در هر مکانی که هستید شروع به کدنویسی کنید.

اپلیکیشن Our Code Editor Free بسیاری از ویژگی‌ها را برای بهبود عملکرد شما در هنگام برنامه نویسی را ارائه می‌دهد. فایل‌ها را از منابع مختلف (sftp ،dropbox ،mediafire) دانلود و ویرایش کنید، قابلیت تکمیل خودکار کدها و بسیاری از قالب‌های برجسته را ارائه می‌دهد. نسخحه رایگان Our Code Editor دارای تبلیغات است و اگر می‌خواهید تبلیغات آن حذف شود باید اشتراک پولی آن را خریداری کنید.

این برنامه برای کد نویسی در تبلت‌ها، تلفن‌های همراه و دستگاه‌های دیگر با سیستم عامل اندروید مناسب است. در این برنامه نیازی به باز کردن حساب کاربری ندارید و می‌توانید در حالت آفلاین بدون نیاز به اینترنت شروع به برنامه نویسی در موبایل کنید.

اپلیکیشن برنامه نویسی در موبایل Codeanywhere

اپلیکیشن برنامه نویسی در موبایل Codeanywhere

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های برنامه نویسی در موبایل، Codeanywhere است. همانطور که از نام این برنامه پیداست، کدنویسی در موبایل را در هر مکانی برای شما فراهم می‌کند. Codeanywhere از ابزارهای یکپارچه برای اتصال به FTP ،SFTP ،FTPS ،SSH ،Google Drive ،GitHub و Bitbucket پشتیبانی می‌کند، بنابراین شما می‌توانید بدون نیاز به باز کردن برنامه‌های متعدد، کدنویسی در موبایل و دسکتاپ را انجام دهید.

همچنین، شما می‌توانید کانتینرهایی را ایجاد کنید که به عنوان محیط توسعه مجازی شخصی شما عمل می‌کنند و از طریق ترمینال SSH قابلیت سفارشی‌سازی کامل دارند , هر کدام دارای حافظه و فضای دیسک اختصاصی خود هستند. شما می‌توانید بین تعداد زیادی قالب پیش‌فرض (PHP ،HTML، وردپرس و...) یا ایجاد قالب جدید انتخاب کنید. پشتیبانی فایل بزرگ ما به شما امکان باز کردن و ذخیره فایل‌هایی با بیش از 200.000 خط را می‌دهد. حتی شما می‌توانید فایل‌ها و پوشه‌ها را از روی رومیزی خود بکشید و رها کنید.

Codeanywhere دارای قابلیت به اشتراک گذاری است، بنابراین شما می‌توانید از همکار خود کمک بگیرید، کد پایه خود را به یک گروه باز کنید یا فقط آخرین کد خود را به دوستان خود نشان دهید. البته این اپلیکیشن پولی است و در پلتفرم‌های موبایل (اندروید و iOS) و ویندوز نیز قابل نصب است. به‌طور خلاصه، Codeanywhere تمام نیازهای شما در زمینه کدنویسی را در هر زمان، هر مکان و بر روی هر پلتفرمی حل می‌کند.

ویرایشگر کد برای اندروید با Enlightened

ویرایشگر کد برای اندروید با Enlightened

اپلیکیشن Enlightened یک ویرایشگر کد در موبایل است که برای سیستم‌عامل اندروید مناسب است. Enlightened Editor شبیه به بسیاری از ویرایشگرهای کد سبک دیگر است که به شما اجازه می‌دهد متن و کد زبان‌های مختلف را ویرایش کنید. می‌توان آن را به عنوان یک نوع ++Notepad برای دستگاه های اندرویدی در نظر گرفت. در عین حال، هدف آن از لحاظ کاربردی و ساده بودن، به حداقل رسیده است. در این اپلیکیشن هیچ‌گونه تبلیغات، سطح دسترسی‌های نامتعارف یا هرگونه کار بیهوده دیگری وجود ندارد.

محیط توسعه یکپارچه (IDE) مناسب برای اندروید با Android Web Developer (AWD)

محیط توسعه یکپارچه (IDE) مناسب برای اندروید با Android Web Developer (AWD)

از دیگر بهترین کامپایلرهای موبایل می‌توان به اپلیکیشن Android Web Developer (AWD) اشاره کرد. از جمله زبان‌هایی که AWD پشتیبانی می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. HTML
  2. CSS
  3. JavaScript
  4. PHP
  5. و...

همچنین AWD، امکانات زیادی از جمله موارد زیر دارد:

  1. برجسته سازی کد
  2. تکمیل خودکار کد
  3. بررسی خطا
  4. ناوبری سریع
  5. و...

در هنگام کدنویسی در موبایل خود می‌توانید پیش نمایش صفحه را به‌صورت دوره‌ای مشاهده کنید.

اپلیکیشن Android Interactive Development Environment (AIDE) برای کدنویسی در موبایل

اپلیکیشن Android Interactive Development Environment (AIDE) برای کدنویسی در موبایل

یکی دیگر از بهترین برنامه‌ها برای کدنویسی در موبایل قطعا اپلیکیشن AIDE است. AIDE با هدف ارائه یک ابزار کامل برای توسعه‌دهندگان و برنامه نویسان ایجاد شده است، AIDE با ارائه یک طراحی بصری برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای مناسب است. اپلیکیشن AIDE دارای یک کتابخانه رایگان برای آموزش نحوه استفاده از این پلتفرم است.

اپلیکیشن برنامه نویسی در iOS با Koder Code Editor

اپلیکیشن برنامه نویسی در iOS با Koder Code Editor

Koder یک ویرایشگر کد برای آیفون و آیپد است. این ویرایشگر بسیاری از ویژگی‌ها را شامل می‌شود از جمله برجسته سازی نحو، مدیریت کدهای کوتاه، ویرایش با تب‌ها، جستجو و جایگزینی کدها، قالب ویرایشگر، ارتباط با پرونده‌های محلی و از راه دور و...

با اپلیکیشن Koder Code Editor می‌توانید در هر زمان و مکانی به کدنویسی در گوشی iOS بپردازید، بدون اینکه در محل کارتان باشید یا لپ‌تاپ شما پیش شما باشد.

اپلیکیشن Pythonista برای کدنویسی در اپل (iOS)

اپلیکیشن Pythonista برای کدنویسی در اپل (iOS)

پایتونیستا یک محیط کامل برنامه نویسی با پایتون است که مستقیماً بر روی آیپد و آیفون شما اجرا می‌شود. این شامل پشتیبانی از هر دو نسخه پایتون 3.6 و 2.7 است، بنابراین می‌توانید از تمامی بهبودهای زبان در پایتون 3 استفاده کنید، در حالی که همچنان 2.7 را برای سازگاری با نسخه‌های قدیمی‌تر داشته باشید.

اگر لپ‌تاپ خود را همراه ندارید، استفاده از اپلیکیشن Pythonista برای برنامه نویسی در iOS می‌تواند برای شما مفید باشد. از جمله ویژگی‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ویرایشگر کد اسکریپتی با برجستگی سینتکس و تکمیل کد.
  2. صفحه کلید گسترده، به طور خاص برای پایتون طراحی شده است.
  3. محیط تعاملی با تکمیل کد، تاریخچه دستورات و پشتیبانی از نمایش تصاویر در خروجی کنسول.
  4. دیباگر بصری یکپارچه
  5. چکر PEP 8 یکپارچه با مشکلاتی که مستقیماً در ویرایشگر برجسته شده‌اند.
  6. مستندات کامل آفلاین با جستجوی سریع مستقیماً از ویرایشگر.
  7. رنگ‌های قالب زیبا و تاریک ویرایشگر، و ویرایشگر قالب برای ایجاد قالب‌های شخصی شما
  8. ویرایشگر رابط کاربری برای پروتوتایپ سریع
  9. شامل بیشتر کتابخانه استاندارد پایتون و ماژول‌های اضافی برای گرافیک، صدا و سرویس‌های سیستم iOS (مانند کلیپ بورد، مخاطبین، یادآوری‌ها، توییتر، رابط کاربری و...).
  10. Matplotlib و NumPy برای تجسم‌های علمی.
  11. بسیاری از ماژول‌های شخص ثالث محبوب دیگر، مانند requests، BeautifulSoup، Flask، bottle، SymPy و... در آن وجود دارد.
  12. بسیاری از مثال‌های پیش‌فرض برای شروع
  13. برنامه یکپارچه برای iPad و iPhone
  14. و...

اپلیکیشن برنامه نویسی در iOS با Buffer Editor

اپلیکیشن برنامه نویسی در iOS با Buffer Editor

Buffer Editor یک ویرایشگر کد و متن قدرتمند برای برنامه نویسی در iOS است که به شما امکان توسعه نرم‌افزار، مشاهده کد یا گرفتن یادداشت را در حال حرکت می‌دهد. به هزاران برنامه نویسی بپیوندید که به ویرایشگر کد Buffer اعتماد دارند.

از جمله ویژگی‌های این اپلیکیشن کدنویسی در iOS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اپلیکیشن یونیورسال برای آیفون، آیپد، آیپد پرو و آیپاد تاچ
  2. رابط کاربری بسیار سریع
  3. پشتیبانی از چندین پنجره، حالت Split View و Slide Over
  4. حالت تمام صفحه
  5. جابه‌جایی سریع بین فایل‌ها یا ترمینال‌های باز شده در تب‌ها.
  6. ترمینال داخلی (SSH Client). چندین ترمینال در تب!
  7. اتصال به سرویس‌های BitBucket، Github، GitLab، Custom Git، Dropbox، iCloud، Google Drive، SFTP، SSH و FTP
  8. پشتیبانی از BitBucket، Github، GitLab، Custom Git (Branch، Clone، Commit، Push، Pull)
  9. پشتیبانی از اپلیکیشن فایل iOS
  10. پیش‌نمایش فایل‌های شما در Safari با "پیش‌نمایش در Safari"
  11. باز کردن از اپلیکیشن فایل iOS (لینک کردن پوشه‌های خارجی و باز کردن چندین فایل)
  12. ارسال فایل‌ها از طریق ایمیل
  13. جستجوی فایل
  14. تطبیق براکت/ برجسته سازی
  15. حفاظت با Touch / Face ID
  16. یافتن و جایگزینی (شامل جستجوی عبارت با قاعده)
  17. برجسته سازی سینتکس برای زبان‌های برنامه نویسی مختلف
  18. صفحه کلید گسترده
  19. پشتیبانی از Vim برای کدنویسی (اگر به آن نیاز ندارید، استفاده نکنید.)
  20. پشتیبانی از یونیکد
  21. پشتیبانی از صفحه کلید بلوتوث (تمام کلیدهای میانبر iOS را پشتیبانی می‌کند)
  22. پیش‌نمایش فایل‌های پشتیبانی شده توسط iOS، از جمله تصاویر، پی‌دی‌اف‌ها، فیلم‌ها و اسناد
  23. پشتیبانی از "Open In" در iOS، از Buffer Editor به برنامه‌های دیگر و برعکس
  24. فونت قابل تنظیم و اندازه قابل تغییر
  25. چندین پوسته تاریک و روشن
  26. و...

جمع‌بندی

بهترین برنامه‌های موبایل برای کدنویسی در اندروید و iOS کدام‌اند؟ در این مقاله به معرفی 16 اپلیکیشن برای کدنویسی در موبایل‌های اندروید و iOS پرداختیم. با این اپلیکیشن‌های کدنویسی مخصوص موبایل می‌توانید در هر مکان و زمانی در گوشی موبایل خود به برنامه نویسی مشغول شوید. این اپلیکیشن‌های کدنویسی صفحه موچکی دارند و برای برنامه‌های بزرگ مناسب نیستند. هدف اپلیکیشن‌های برنامه نویسی در موبایل فقط برای تست یک قطعه کد، تولید برنامه کوچک و یا آموزش است. برای برنامه‌های بزرگ باید از لپ‌تاپ یا سیستم مناسب استفاده کنید.