بهترین اپلیکیشن‌ها برای آموزش برنامه نویسی در موبایل کدام‌اند؟ احتمالا برای شما پیش آمده باشد که در مسافرت هستید و به لپ‌تاپ یا سیستم خود دسترسی ندارید. در این حالت باید از اپلیکیشن‌های موبایل برای آموزش برنامه نویسی استفاده کنید. چندین برنامه موبایل برای آموزش برنامه نویسی در اندروید و iOS وجود دارد. در این  مقاله از آموزش برنامه نویسی، به معرفی 11 اپلیکیشن موبایل برای یادگیری برنامه نویسی می‌پردازیم.

موضوعاتی که در این مقاله بررسی خواهیم کرد:

  • آموزش برنامه نویسی از طریق اپلیکیشن موبایل امکان‌پذیر است؟
  • لیست بهترین اپلیکیشن‌ها برای آموزش برنامه نویسی
  • معرفی 11 اپلیکیشن برای آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی از طریق اپلیکیشن موبایل امکان‌پذیر است؟

اگر مسافرت هستید یا جایی هستید که دسترسی به لپ‌تاپ یا سیستم ندارید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های موبایل برای آموزش برنامه نویسی استفاده کنید. مزیت این اپلیکیشن‌ها این است که به آسانی می‌توانید به دیدن آموزش‌های برنامه نویسی بپردازید.

نحوه استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری برنامه نویسی به این صورت است که شما هر زبان برنامه نویسی را که دوست دارید، می‌توانید در این اپلیکیشن‌ها باز کنید و سرفصل‌های آن را مطالعه کرده و شروع به یادگیری برنامه نویسی کنید. اپلیکیشن‌های آموزش برنامه نویسی در موبایل شامل اکثر زبان‌های برنامه نویسی هستند. در این اپلیکیشن‌ها علاوه بر دیدن آموزش‌های برنامه نویسی، می‌توانید در محیط آن نیز کدنویسی کنید و تمرینات هر جلسه را انجام دهید.

لیست بهترین اپلیکیشن‌ها برای آموزش برنامه نویسی

در این قسمت از مقاله، به لیست بهترین اپلیکیشن‌های آموزش برنامه نویسی در موبایل اندروید و iOS می‌پردازیم:

لیست 11 اپلیکیشن برتر اندروید و iOS برای آموزش برنامه نویسی

ردیف نام اپلیکیشن سیستم‌عامل رایگان / پولی
1 Sololearn اندروید و iOS رایگان (پرداخت درون برنامه)
2 Codecademy Go اندروید و iOS رایگان (پرداخت درون برنامه)
3 Mimo اندروید و iOS رایگان (پرداخت درون برنامه)
4 Programming Hub اندروید و iOS رایگان (پرداخت درون برنامه)
5 Programming Hero اندروید و iOS رایگان (پرداخت درون برنامه)
6 Khan Academy اندروید و iOS رایگان
7 Encode اندروید و iOS رایگان (پرداخت درون برنامه)
8 Enki اندروید و iOS رایگان (پرداخت درون برنامه)
9 CodeGym اندروید رایگان (پرداخت درون برنامه)
10 Code.Hub اندروید رایگان
11 Codemurai اندروید و iOS رایگان (پرداخت درون برنامه)

معرفی 11 اپلیکیشن برای آموزش برنامه نویسی

در این قسمت به معرفی 11 اپلیکیشن برتر برای آموزش برنامه نویسی می‌پردازیم:

اپلیکیشن Sololearn برای آموزش برنامه نویسی

اپلیکیشن Sololearn برای آموزش برنامه نویسی

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش برنامه نویسی در موبایل، بدون شک Sololearn است. برنامه Sololearn برای مبتدیان، شامل مجموعه‌ای گسترده از زبان‌های برنامه نویسی می‌باشد. به عنوان یکی از جامع‌ترین برنامه‌های یادگیری برنامه‌نویسی، Sololearn معماها و آزمون‌های سنتی را با عنصر جامعه‌سازی یکپارچه کرده است. شما می‌توانید نمرات و نتایج خود را درون برنامه با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

برنامه Sololearn برای سیستم عامل‌های آندروید و iOS در دسترس است. اشتراک پایه Sololearn رایگان است. Sololearn Pro هزینه 12.99 دلار در ماه یا 69.99 دلار برای اشتراک سالانه دارد.

برخی از زبان‌هایی که در اپلیکیشن Sololearn آموزش داده می‌شود:

  1. زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت
  2. زبان برنامه نویسی پایتون
  3. زبان SQL
  4. زبان HTML
  5. زبان CSS
  6. زبان برنامه نویسی Swift
  7. زبان برنامه نویسی جاوا
  8. زبان برنامه نویسی ++C
  9. زبان برنامه نویسی PHP
  10. زبان برنامه نویسی روبی
  11. و...

آموزش برنامه نویسی با اپلیکیشن Codecademy Go

آموزش برنامه نویسی با اپلیکیشن Codecademy Go

اپلیکیشن Codecademy Go دوره‌های مقدماتی رایگان را ارائه می‌دهد. به دلیل ساختار درسی ساده، پشتیبانی از جامعه و امکان ساختن نمونه کار حرفه‌ای، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش برنامه نویسی برای مبتدیان است. Codecademy Go برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل نصب است. طرح پایه آن به شما کمک می‌کند تا به صورت رایگان برنامه‌نویسی را یاد بگیرید و طرح پروفشنال آن نیز با هزینه 59.99 دلار در ماه در دسترس است.

در Codecademy Go، زبان‌های برنامه نویسی مختلفی از جمله زیر موجود است:

  1. زبان HTML
  2. زبان CSS
  3. زبان برنامه نویسی Python
  4. زبان برنامه نویسی JavaScript
  5. زبان برنامه نویسی PHP
  6. زبان برنامه نویسی #C
  7. و...

برنامه Mimo برای آموزش برنامه نویسی در اندروید و iOS

برنامه Mimo برای آموزش برنامه نویسی در اندروید و iOS

Mimo یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش برنامه نویسی در موبایل است. اپلیکیشن Mimo با توجه به اهداف برنامه نویسی کاربران، آن‌ها را در مسیرهای یادگیری هدایت می‌کند که حداقل در مدت پنج دقیقه در روز می‌توان از آن استفاده کرد.

Mimo با درس‌های کوتاه و مفید JavaScript ،CSS ،HTML و Python را به کاربران آموزش می‌دهد. در این اپلیکیشن می‌توانید سه مسیر یادگیری منحصر به فرد انتخاب کنید: توسعه وب‌سایت با CSS ،HTML و JavaScript، علم داده با SQL و برنامه نویسی چند منظوره با JavaScript و...

شما می توانید یک نمونه کار برنامه نویسی بسازید و گواهینامه‌های برنامه نویسی بگیرید. اپلیکیشن Mimo برای دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است. این اپلیکیشن دارای دو دوره آموزشی رایگان است و دسترسی کامل به آن با هزینه 79.99 دلار در سال قابل استفاده است.

Programming Hub بهترین اپلیکیشن برای آموزش برنامه نویسی

Programming Hub بهترین اپلیکیشن برای آموزش برنامه نویسی

اپلیکیشن Programming Hub با استفاده از داستان‌ها، برنامه‌نویسی را آموزش می‌دهد. با بیش از 5000 نمونه برنامه نویسی در 20 زبان برنامه نویسی، Programming Hub یکی از جامع‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش برنامه نویسی است. علاوه بر دوره‌های زبان‌های برنامه‌نویسی، شما می‌توانید دوره‌های توسعه اپلیکیشن، هوش مصنوعی و بازاریابی دیجیتال را بگذرانید.

اپلیکیشن Programming Hub برای دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است. یک نسخه رایگان نیز وجود دارد، اما اشتراک پرو با دسترسی کامل به همه دوره‌ها، هزینه 6.99 دلار در ماه (یا 41.99 دلار برای اشتراک سالیانه) دارد.

آموزش برنامه نویسی با اپلیکیشن Programming Hero در اندروید و iOS

آموزش برنامه نویسی با اپلیکیشن Programming Hero در اندروید و iOS

اپلیکیشن Programming Hero با هدف آموزش برنامه نویسی به‌صورت فان ساخته شده است. این برنامه مبانی JavaScript ،Bootstrap ،CSS ،HTML و تغییر DOM را آموزش می‌دهد. شما می‌توانید در داخل Programming Hero یک بازی بسازید و در چالش‌ها، آزمون‌ها و فعالیت‌های شبیه به بازی شرکت کنید. اپلیکیشن Programming Hero برای دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس در دسترس است. امکانات رایگان نیز وجود دارند، اما اشتراک پریمیوم هر ماه 9.99 دلار و اشتراک سالیانه 39.99 دلار هزینه دارد.

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی Khan Academy

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی Khan Academy

Khan Academy یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش برنامه نویسی آنلاین است. این اپلیکیشن ظاهری کاربرپسند دارد و به شما اجازه می‌دهد تا از طریق تلفن همراه خود به دوره‌های برنامه نویسی دسترسی پیدا کنید.

در دوره‌های برنامه‌نویسی، مباحثی مانند JavaScript ،CSS ،HTML ،SQL و... مورد تمرین قرار می‌گیرد. دوره‌های آموزشی شامل مفاهیم مختلفی از جمله متغیرها، اصول انیمیشن، اشیاء، آرایه‌ها و اشکال‌زدایی می‌شود. شما به صورت سیستماتیک دانش برنامه نویسی خود را بالا می‌برید. اپلیکیشن Khan Academy برای دو سیستم عامل Android و iOS در دسترس است و استفاده از آن رایگان است.

اپلیکیشن موبایل Encode برای آموزش برنامه نویسی

اپلیکیشن موبایل Encode برای آموزش برنامه نویسی

اپلیکیشن Encode به خاطر آموزش‌های کوتاه، خودآموز و مثال‌های واقعی شناخته شده است. Encode به آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی Python ،JavaScript و Swift می‌پردازد. شما مهارت‌های اساسی لازم برای ساخت وب‌سایت‌ها، انجام پرس‌وجوها و تجزیه و تحلیل داده‌ها را خواهید آموخت.

Encode برای آموزش مهارت‌های کدنویسی ضروری با هدف افزایش بهبود به‌صورت سیستماتیک شناخته می‌شود. همچنین، شما می‌توانید به راحتی به درس‌های گذشته برگردید و آن‌ها را مرور کنید. اپلیکیشن Encode برای دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است و دانلود آن رایگان است، اما برای دسترسی کامل به آن، نیاز به خرید درون برنامه‌ای ماهیانه با قیمت 2.99 دلار (یا 6.49 دلار برای اشتراک سالیانه) دارید.

اپلیکیشن Enki برای آموزش برنامه نویسی در اندروید و iOS

اپلیکیشن Enki برای آموزش برنامه نویسی در اندروید و iOS

Enki یکی از متنوع‌ترین برنامه‌ها در لیست بهترین اپلیکیشن‌های آموزش برنامه نویسی در اندروید و iOS قرار دارد. Enki درس‌ها را بر اساس سطح مهارت کاربران و ترجیحات آن‌ها سفارشی می‌کند.

شما می‌توانید بیش از 20 مهارت از جمله مهارت‌های مرتبط با جاوا اسکریپت، پایتون، سی اس اس، بلاکچین و تحلیل داده را یاد بگیرید. اپلیکیشن Enki بیش از 2500 درس و یک جامعه تعاملی دارد که به شما این امکان را می‌دهد که از دیگران یاد بگیرید. Enki برای اندروید و iOS در دسترس است. طرح پایه رایگان است اما طرح ویژه هر ماهه 7.99 دلار و یا اشتراک سالانه 38.99 دلار است.

اپلیکیشن موبایل CodeGym برای آموزش برنامه نویسی

اپلیکیشن موبایل CodeGym برای آموزش برنامه نویسی

اپلیکیشن CodeGym، برنامه نویسی جاوا را به مبتدیان آموزش می‌دهد. CodeGym ترکیبی از تمرین و نظریه‌های ضروری جاوا است. با داشتن بیش از 1200 تسک در این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند تمرینات بسیاری را در این اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی جاوا انجام دهند.

CodeGym برای علاقه‌مندان به کدنویسی در سیستم عامل اندروید عالی است. این اپ در سطح آزمایشی رایگان است. اشتراک Premium این اپلیکیشن هر ماه 49 دلار است. اشتراک Premium Pro که شامل تجزیه و تحلیل سبک کدنویسی شماست، هر ماه 99 دلار قیمت دارد.

اپلیکیشن Code.Hub برای یادگیری برنامه نویسی در موبایل

اپلیکیشن CodeHub برای یادگیری برنامه نویسی در موبایل

Code.Hub، یک اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی است که بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی را آموزش می‌دهد. کاربران می‌توانند در مورد زبان‌های C ،C++ ،Java ،Python ،Node.js و Express.js یاد بگیرند. Code.Hub همچنین دوره‌هایی در مورد HTML و CSS برگزار می‌کند.

اپلیکیشن Code.Hub به مبتدیان این امکان را می‌دهد تا زبان‌های برنامه نویسی برای توسعه وب را یاد بگیرند. دروس بر اهمیت حل مسئله تأکید می‌کند و کاربران می‌توانند دانش بنیادی مهمی را توسعه دهند. اپ Code.Hub فقط در اندروید قابل دسترسی است. این اپ رایگان است، اما برای استفاده از آن نیاز به ثبت نام دارید.

اپلیکیشن Codemurai برای آموزش برنامه نویسی در اندروید و iOS

اپلیکیشن Codemurai برای آموزش برنامه نویسی در اندروید و iOS

Codemurai یک برنامه‌ی تعاملی برنامه نویسی است و در لیست 11 اپلیکیشن برتر برای آموزش برنامه نویسی در موبایل قرار دارد. Codemurai درس‌های ساده و ماژولار را با تمرینات ترکیب می‌کند تا به مبتدیان در یادگیری برنامه نویسی کمک کند. Codemurai شامل چالش‌های برنامه نویسی، تست و تمرینات برنامه نویسی می‌باشد.

این برنامه برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است و می‌توانید رایگان آن را دانلود کنید، اما برای استفاده از برنامه باید به‌صورت درون برنامه خرید سکه (coins) کنید که قیمت آن بین 0.99 دلار برای 400 سکه تا 4.99 دلار برای 3000 سکه می‌باشد.

جمع‌بندی

بهترین اپلیکیشن‌های موبایل برای آموزش برنامه نویسی کدام‌اند؟ در این مقاله به معرفی 11 برنامه موبایل برای آموزش برنامه نویسی پرداختیم. اگر در مسافرت هستید یا به لپ‌تاپ و سیستم خود دسترسی ندارید، استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش برنامه نویسی در اندروید و iOS است. کافی است زبان برنامه نویسی مورد نظر خود را انتخاب کنید و از روی سرفصل‌های آن به یادگیری برنامه نویسی در اپلیکیشن‌ها بپردازید.