بهترین بازی‌ها برای افزایش مهارت برنامه نویسی کدام‌اند؟ آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که بازی کنید و برنامه نویسی یاد بگیرید؟ بازی‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید چالش‌ها و مراحل بازی را طی کنید و زبان‌های برنامه نویسی را با آن یاد بگیرید. این بازی‌ها برای افزایش مهارت کدنویسی شما می‌توانند مفید باشند. در این مقاله از آموزش برنامه نویسی، به معرفی 26 بازی برتر برای افزایش مهارت کدنویسی و یادگیری برنامه نویسی می‌پردازیم.

در این مقاله با موضوعات زیر آشنا خواهیم شد:

  • آیا با بازی کردن می‌توان برنامه نویسی یاد گرفت؟
  • لیست بهترین بازی‌ها برای افزایش مهارت کدنویسی
  • 26 بازی برتر برای یادگیری برنامه نویسی

آیا با بازی کردن می‌توان برنامه نویسی یاد گرفت؟

اگر به بازی کردن (Game) علاقه‌دارید، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید، یعنی بازی کنید و برنامه نویسی یاد بگیرید. بازی‌هایی وجود دارند که با انجام چالش‌ها و ماموریت‌هایی که دارید، می‌توانید مراحل بازی را طی کنید و برنامه نویسی یاد بگیرید. سطح بازی‌ها در هر مرحله سخت‌تر می‌شوند و این باعث می‌شود که مهارت کد نویسی شما نیز افزایش پیدا کند. پس اگر لیست بهترین بازی‌ها برای آموزش برنامه نویسی را می‌خواهید، ادامه این مقاله را دنبال کنید.

لیست بهترین بازی‌ها برای افزایش مهارت کدنویسی

بازی‌های زیادی برای افزایش مهارت برنامه نویسی وجود دارند که در این مقاله، لیست 26 بازی برتر برای یادگیری برنامه نویسی و افزایش مهارت کدنویسی را برای شما آماده کرده‌ایم:

لیست 26 بازی برتر برای افزایش مهارت در برنامه نویسی

ردیف نام بازی
1 CodinGame
2 CSS Diner
3 Flexbox Froggy
4 Flexbox Defense
5 Grid Garden
6 CodeCombat
7 Scratch
8 Tynker
9 SQL Murder Mystery
10 Untrusted
11 Elevator Saga
12 CheckiO
13 Screeps
14 Duskers
15 VIM Adventures
16 Robocode
17 Codewars
18 Human Resource Machine
19 CodeMonkey
20 TIS-100
21 Shenzhen I/O
22 Ruby Warrior
23 Code Hunt
24 Cyber Dojo
25 Halite
26 Terminal

26 بازی برتر برای یادگیری برنامه نویسی

در این قسمت از مقاله، به معرفی بهترین بازی‌های کدنویسی برای یادگیری برنامه نویسی می‌پردازیم:

بازی CodinGame برای افزایش مهارت برنامه نویسی

بازی CodinGame برای افزایش مهارت برنامه نویسی

CodinGame یک وب‌سایت است که به شما در بهبود مهارت‌های حل مسئله و یادگیری مبانی برنامه نویسی کمک می‌کند. این پلتفرم بیش از ۲۵ زبان برنامه نویسی را پشتیبانی می‌کند و به بازیکنان فرصت می‌دهد تا در رقابت‌های برنامه نویسی شرکت کرده و با تمرین کردن، برنامه نویسی را یاد بگیرند.

CodinGame در واقع مجموعه‌ای از چندین بازی کوچک برنامه نویسی است و بهترین بخش این است که شما می‌توانید در هر زبانی که دوست دارید برنامه نویسی کنید. ویرایشگر آن، از بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی (مانند جاوا، سی شارپ، سی پلاس پلاس، پایتون، جاوا اسکریپت و...) پشتیبانی کرده و این زبان‌ها را برای شما در یک سرور کامپایل می‌کند.

CodinGame دارای جدول رتبه‌بندی و سایر ویژگی‌هایی است که شما را ترغیب به ادامه تمرین برنامه نویسی می‌کند. با اینکه این پلتفرم در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شده است، هنوز هیچ چیز مشابه آن وجود ندارد. برای مثال در این بازی باید برنامه‌ای بنویسید تا برجک موشک‌های که نزدیک می‌شوند را با تیر بزنید.

اگر به دنبال یک بازی برنامه نویسی برای پخش زنده در توییچ یا یوتیوب هستید، به سراغ این بازی بروید. شما می‌توانید به‌صورت رایگان و در مرورگر خود، بازی کنید و برنامه نویسی یاد بگیرید.

بازی CSS Diner برای یادگیری برنامه نویسی

بازی CSS Diner برای یادگیری برنامه نویسی

در بازی CSS Diner، می‌توانید از طریق ۳۲ چالش، مبانی CSS را تمرین کنید. این روشی خوب برای آشنایی بیشتر با زبان CSS و یادگیری آن به صورت جذاب است. چالش‌های ابتدایی کوتاه هستند و بر روی کار با classها و idها تمرکز دارند. اما هنگام پیشرفت در سطوح، با Pseudo-selectors، انتخابگر نخستین نوع، انتخابگر آخرین نوع و انتخابگر عمومی آشنا خواهید شد.

این بازی کدنویسی به راحتی انجام می‌شود و شما ممکن است برای تقویت حافظه عضلانی انتخاب‌گرهای CSS، چندین بار آن را پشت سر هم انجام دهید.

با Flexbox Froggy بازی کنید و برنامه نویسی یاد بگیرید

با Flexbox Froggy بازی کنید و برنامه نویسی یاد بگیرید

در بازی Flexbox Froggy، شما با قرار دادن قورباغه‌ها در لیلی‌پد‌های صحیح، یادگیری CSS Flexbox را تجربه خواهید کرد. تا پایان سطح ۲۴، شما باید با استفاده از Flexbox، خود را برای پروژه بعدی آماده کنید. هر چالش شرحی از ویژگی‌های Flexbox را ارائه می‌دهد. چالش‌های ابتدایی آسان هستند، اما همانطور که در بازی پیش می‌روید، چالش‌ها پیچیده‌تر می‌شوند. Flexbox Froggy یکی از بهترین بازی‌ها برای یادگیری برنامه نویسی است.

بازی Flexbox Defense برای افزایش مهارت کدنویسی

بازی Flexbox Defense برای افزایش مهارت کدنویسی

Flexbox Defense یک بازی دفاع از قلعه است که به شما در تقویت مهارت‌های CSS کمک می‌کند. با استفاده از CSS Flexbox، برای نگه داشتن دشمنان خود، باید برج‌ها را در موقعیت مناسبی قرار دهید. چالش‌ها تعاریفی از ویژگی‌های Flexbox را به شما ارائه می‌دهند. پس از نوشتن کد خود، دکمه شروع موج را فشار دهید و ببینید که آیا موفق به متوقف کردن دشمنان خود شده‌اید یا خیر. Flexbox Defense نیز یکی از بهترین بازی‌ها برای یادگیری کدنویسی است.

بازی Grid Garden برای یادگیری کدنویسی

بازی Grid Garden برای یادگیری کدنویسی

یکی دیگر از بهترین بازی‌ها برای افزایش مهارت کدنویسی، Grid Garden است. شما در این بازی با گذراندن ۲۸ سطح از بازی، می‌توانید CSS Grid را یاد بگیرید. با این حال، برای شروع بازی، نیازی به آشنایی با CSS Grid نیست، اما توصیه می‌شود که با آن آشنایی داشته باشید. هر چالش، توضیحی در مورد ویژگی‌های CSS Grid ارائه می‌دهد. چالش‌های ابتدایی آسان هستند، اما همانطور که در بازی پیش می‌روید، معماها پیچیده‌تر می‌شوند.

بهترین بازی برای افزایش مهارت برنامه نویسی با CodeCombat

بهترین بازی برای افزایش مهارت برنامه نویسی با CodeCombat

بازی CodeCombat برای هر دو گروه کودکان و بزرگسالان مناسب است. شما می‌توانید یک حساب کاربری رایگان بسازید و مبانی برنامه نویسی مانند حلقه‌ها، توابع، شرطی‌ها و متغیرها را یاد بگیرید. شما می‌توانید زبان برنامه نویسی مورد نظر خود را انتخاب کنید و از طریق بازی‌ها برای افزایش مهارت برنامه‌نویسی برسید. همچنین، اگر علاقه‌مند به دسترسی به سطوح بیشتر هستید، می‌توانید به حساب کاربری پریمیوم ارتقاء دهید.

CodeCombat با بیش از 20 میلیون دانش‌آموز در 190 کشور مختلف است. بازی CodeCombat از زبان‌های برنامه نویسی محبوبی مانند پایتون و جاوا اسکریپت پشتیبانی می‌کند.

آموزش برنامه نویسی برای کودکان با بازی Scratch

آموزش برنامه نویسی برای کودکان با بازی Scratch

Scratch نیز جزء بهترین بازی‌ها برای افزایش مهارت برنامه نویسی کودکان است. زبان برنامه نویسی Scratch مبتنی بر بلوک‌ها است که شما می‌توانید با ساخت بازی‌ها و انیمیشن‌های خود درباره رویدادها، شرایط، متغیرها و موارد دیگر در زمینه برنامه نویسی آموزش ببینید. از بین ده‌ها اسپرایت، صدا و پس‌زمینه مختلف برای کدنویسی استفاده کنید و اصول برنامه نویسی را یاد بگیرید. از Scratch همچنین در هفته اول دوره CS50 (مقدمه‌ای بر علم کامپیوتر دانشگاه هاروارد) استفاده می‌شود.

بازی Tynker برای آموزش برنامه نویسی

بازی Tynker برای آموزش برنامه نویسی

Tynker یک وبسایت است که شما می‌توانید با استفاده از زبان‌های HTML ،CSS ،JavaScript ،Python و Java پروژه‌ها را ایجاد کرده بازی کنید. آن‌ها لیستی گسترده از پروژه‌ها، چالش‌های الگوریتم و ساختار داده دارند. شما می‌توانید این پروژه‌ها را در ویرایشگر آنلاین ایجاد کنید و چیزهایی که خلق کرده‌اید را در این جامعه به اشتراک بگذارید. این سایت برای کودکان در سنین 5 تا 18 سال مناسب است.

بازی SQL Murder Mystery برای افزایش مهارت کدنویسی

بازی SQL Murder Mystery برای افزایش مهارت کدنویسی

بازی SQL Murder Mystery باعث تقویت مهارت‌های SQL و حل مسئله برای افراد مبتدی و حرفه‌ای است. داستان این بازی از این قرار است که یک جرم اتفاق افتاده است و کارآگاه به کمک شما نیاز دارد. شما به خاطر دارید که این جرم یک قتل بود که در تاریخ 15 ژانویه 2018 در شهر SQL رخ داد. با بازیابی گزارش مکان جرم از پایگاه داده دپارتمان پلیس، شروع کنید. از آنجا به بعد، باید از مهارت‌های پرس‌وجوی SQL خود برای پیدا کردن قاتل استفاده کنید.

با پیدا کردن قاتل در این معمای قتل، مهارت‌های SQL و حل مسئله خود را تقویت کنید. این بازی از SQLite استفاده می‌کند و قبل از شروع بازی، باید با ساختار پایگاه داده آشنا شوید. اگر شما در زبان SQL تازه کار هستید، راهنمایی جامعی برای مبتدیان وجود دارد. در غیر این صورت، اگر یک کاربر ماهر SQL هستید، می‌توانید مستقیما به بازی بپردازید.

SQL Murder Mystery به شما کمک می‌کند تا مفاهیم پایگاه داده مانند کلیدهای اصلی و خارجی، توابع تجمعی، پیوستن جداول و حتی کاراکترهای وایلدکارد را درک و استفاده کنید. شما می‌توانید این بازی را به صورت رایگان در مرورگر خود بازی کنید. اگر به دنبال یادگیری SQL برای کار با پایگاه داده هستید، این بازی برای افزایش مهارت کدنویسی در SQL مخصوص شما است.

بازی Untrusted برای یادگیری برنامه نویسی

بازی Untrusted برای یادگیری برنامه نویسی

یکی دیگر از بهترین بازی‌ها برای یادگیری برنامه نویسی، بازی Untrusted است. Untrusted یک بازی ماجراجویی است که در آن می‌توانید مهارت‌های جاوااسکریپت و حل مسئله خود را آزمایش کنید. با حل چالش‌های جاوااسکریپت، به دکتر Eval کمک کنید تا از طریق یک سری سطح‌ها بگذرد. اگر تازه با جاوااسکریپت آشنا شده‌اید، این بازی ممکن است برای شما کمی پیشرفته باشد. اما اگر کمی با برنامه نویسی جاوااسکریپت آشنا هستید، چالش‌ها به سادگی قابل حل خواهند بود.

بازی Elevator Saga برای افزایش مهارت برنامه نویسی

بازی Elevator Saga برای افزایش مهارت برنامه نویسی

در بازی Elevator Saga، بازیکن باید در چالش‌های مختلف، در مدت زمان مشخص، با استفاده از آسان‌ترین و بهینه‌ترین راه، افراد را به مقصدشان در آسانسور برساند. بعد از ایجاد تغییر در کد، می‌توانید با کلیک کردن بر روی دکمه شروع در گوشه بالا و راست، بازی را شروع کنید و با بررسی آمار، ببینید که آیا چالش را پاسخ داده‌اید یا خیر.

در این بازی از طریق 19 چالش مختلف، وجود دارد. این بازی به شما کمک می‌کند که تمرین زیادی در زمینه جاوا اسکریپت داشته باشید. همچنین شما را وادار به خلاقیت و آزمایش با رویکردهای بهینه‌سازی می کند. اگر به دنبال یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت هستید، Elevator Saga یکی از بهترین بازی‌ها برای یادگیری برنامه نویسی است.

یادگیری برنامه نویسی با بازی CheckiO

یادگیری برنامه نویسی با بازی CheckiO

از لیست بهترین بازی‌ها برای افزایش مهارت برنامه نویسی، می‌توان به بازی CheckiO اشاره کرد. CheckiO یک بازی استراتژیک است که با انجام چالش‌های متوالی، می‌توانید TypeScript یا Python را یاد بگیرید. پس از ایجاد یک حساب کاربری رایگان، با چالش‌های مبتدی شروع کرده و به تدریج به چالش‌های پیشرفته‌تر می‌رسید.

در صورت نیاز به کمک، بازی امکان استفاده از راهنما و راه‌حل‌های دیگر بازیکنان را به شما می‌دهد. شما باید هر چالش را در ویرایشگر آنلاین حل کرده و پس از حل موفق یک ماموریت جدید را آغاز کنید.

افزایش خلاقیت در برنامه نویسی با بازی Screeps

افزایش خلاقیت در برنامه نویسی با بازی Screeps

Screeps یک بازی استراتژیک برای برنامه نویسان است. این بازی برنامه نویسی فرض می‌کند که شما قبلاً چندین اصل برنامه نویسی را می‌دانید. شما می‌توانید واحدهای خود را با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی واقعی مانند جاوا اسکریپت کنترل کنید و امپراتوری خود را بسازید. شما حتی می‌توانید زبان‌هایی مانند ++C را کامپایل کنید و آنها را از طریق WebAssembly اجرا کنید.

Screeps در سال 2017 منتشر شد و همچنان با تعمیر و نگهداری فعال است. در حال حاضر این بازی با بیش از 1000 نقد در Steam با امتیاز 89٪ مثبت، یکی از بازی‌های برجسته در سراسر پلتفرم Steam است. توجه کنید که Screeps یک بازی پولی است، اما یک نسخه نمایشی رایگان نیز دارد. اگر می‌خواهید بازی کامل را بخرید، می‌توانید Screeps را از فروشگاه Steam خریداری کنید.

بهترین بازی برنامه نویسی با Duskers

بهترین بازی برنامه نویسی با Duskers

در حالی که بازی‌های قبلی همگی شامل استفاده از زبان‌های برنامه نویسی واقعی بودند، بازی Duskers شباهت بیشتری به shell scripting دارد. شما در این بازی به عنوان یک برنامه نویس در فضا گیر کرده‌اید و دچار کمبود تامین کالا هستید. باید به کشتی‌های فضایی ترک‌شده متصل شوید و به دنبال جمع‌آوری منابع آن‌ها بروید.

اما شما نمی‌توانید به صورت مستقیم با این کشتی‌ها تعامل داشته باشید. به جای آن، شما یک تیم از دوربین‌های بیسیمی را کنترل می‌کنید (هر کدام با قابلیت‌های خاص خود) و به آن‌ها می‌گویید چگونه این کشتی‌ها را بررسی کنند. اما با این همه، دشمنانی در این کشتی‌ها وجود دارند که اگر مراقب نباشید، دوربین‌های شما را نابود خواهند کرد.

این بازی به صورت کامل با وارد کردن دستورات به رابط خط فرمان کنترل می‌شود. به دلیل طبیعت زمان واقعی بازی، در برخی مواقع باید با سرعت دستورات را تایپ کنید تا دوربین‌های خود را از خطرات نجات دهید. اگر به دنبال یادگیری برنامه نویسی با بازی کردن هستید، Duskers یکی از بهترین گزینه‌ها است.

بهترین بازی کدنویسی با VIM Adventures

بهترین بازی کدنویسی با VIM Adventures

یکی دیگر از بهترین بازی‌ها برای افزایش مهارت در کدنویسی، VIM Adventures است. بازی VIM Adventures به شما یاد می‌دهد که چگونه از VIM با استفاده از راه‌های پیچیده‌ی کیبوردی با پیمایش مراحل گوناگون و جمع‌آوری آیتم‌ها استفاده کنید. پس این بازی یک بازی کدنویسی نیست، بلکه یک بازی است که به شما یک ابزار کدنویسی قدرتمند (ویرایشگر کد VIM) را آموزش می دهد.

در این بازی به‌صورت سرگرم کننده‌ای، مفاهیم کلیدهای میانبر صفحه کلید VIM و مفاهیم اساسی VIM را یاد خواهید گرفت. این بازی از یادگیری ناکامی های ورود به VIM و یادآوری کردن مثلاً نحوه خروج از VIM بدون ذخیره فایل، کمک می‌کند.

با بازی Robocode، برنامه نویسی یاد بگیرید

با بازی Robocode، برنامه نویسی یاد بگیرید

Robocode یک بازی رایگان برای یادگیری برنامه نویسی است. Robocode جذاب و پیچیده است که بازیکنان را به کدگذاری تانک رباتیکی و مسابقه دادن با همدیگر دعوت می‌کند. هدف شما نوشتن هوش مصنوعی است که نشان دهد چگونه ربات‌های شما می‌توانند موفق شوند.

برای این کار از زبان‌هایی مانند #Scala ،Java ،C و... استفاده خواهید کرد. اگر یکبار بازی کنید، مطمئنا شما را به خود جلب خواهد کرد و اعتیادآور است. این بازی در سال 2000 عرضه شده است، اما به‌طور مکرر به‌روزرسانی شده و به خوبی نگهداری می‌شود.

افزایش مهارت برنامه نویسی با بازی Codewars

افزایش مهارت برنامه نویسی با بازی Codewars

Codewars، یک بازی برای تقویت مهارت‌های برنامه نویسی است. Codewars رایگان است و با رفتن به سایت آن، در مسائل کوچک به نام «Kata» به چالش کشیده می‌شوید. این مسائل توسط جامعه Codewars ساخته شده‌اند و به شما در بهبود مهارت‌های برنامه نویسی کمک می‌کنند. می‌توانید از این بازی برای تسلط بر زبان برنامه نویسی مورد علاقه‌ی خود یا یادگیری بیش از 55 زبان مختلف استفاده کنید. Codewars نه تنها یک بازی است، بلکه یک جامعه‌ی بیش از 3 میلیون برنامه نویس است.

بهترین بازی برنامه نویسی Human Resource Machine

بهترین بازی برنامه نویسی Human Resource Machine

Human Resource Machine یکی از بهترین بازی‌های برنامه نویسی برای بزرگسالان است زیرا راهی جذاب برای حل معماها ارائه می‌دهد. در Human Resource Machine، شما یک کارمند دفتری هستید که باید کار خود را به صورت خودکار با برنامه نویسی انجام دهد. یکی دیگر از دلایلی که ما طرفدار این بازی هستیم، پوشش دادن دو مفهوم مهم «مدیریت حافظه» و «جریان منطقی» است. بازی Human Resource Machine از 19 زبان برنامه نویسی مختلف پشتیبانی می‌کند.

بازی معروف CodeMonkey برای یادگیری برنامه نویسی

بازی معروف CodeMonkey برای یادگیری برنامه نویسی

بازی CodeMonkey با استفاده از زبان برنامه نویسی واقعی CoffeeScript آموزش برنامه نویسی را ارائه می‌دهد تا شما را برای ساخت بازی‌های خود در محیط HTML5 آماده کند. این برنامه برای کودکان طراحی شده است، اما برای بزرگسالان نیز قطعا جذاب است.

با بازی TIS-100، برنامه نویسی یاد بگیرید

با بازی TIS-100، برنامه نویسی یاد بگیرید

یکی دیگر از بهترین بازی‌ها برای یادگیری برنامه نویسی، بازی TIS-100 است. شعار TIS-100 این است که: «این بازی برنامه نویسی زبان اسمبلی است که هرگز خواستارش نبودید!»

TIS-100 یک بازی ویدئویی منحصر به فرد است که شما را مجبور می‌کند یک نسخه مستند از زبان اسمبلی سطح پایین را برای حل پازل‌های آن یاد بگیرید و استفاده کنید. این بازی برنامه‌نویسی ساده نیست و مراحل پیچیده‌ای دارد اما برای یادگیری زبان برنامه نویسی اسمبلی مناسب است.

Shenzhen I/O بهترین بازی برای یادگیری برنامه نویسی

Shenzhen I/O بهترین بازی برای یادگیری برنامه نویسی

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین بازی‌های برنامه نویسی را معرفی کنیم، حتما Shenzhen I/O خواهد بود. از همان استودیویی که TIS-100 را ساخته، بازی Shenzhen I/O به‌صورت مبتنی بر پازل و برنامه نویسی ساخته شده است. وظیفه شما ایجاد مدارهای ساده و نوشتن کد اسمبلی ساده که روی آن‌ها اجرا می‌شوند است. بین دو بازی TIS-100 و این بازی، Shenzhen I/O راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر است.

یادگیری برنامه نویسی با بازی Ruby Warrior

یادگیری برنامه نویسی با بازی Ruby Warrior

اگر می‌خواهید زبان برنامه نویسی Ruby را یاد بگیرید، Ruby Warrior بهترین بازی برای برنامه نویسی روبی است. این بازی شامل مسیرهای مبتدی و متوسط است که با توجه به سطح مهارت شما قابل انتخاب هستند و درس‌ها از ساده شروع می‌شوند و رفته رفته پیچیده‌تر می‌شوند. برای ذخیره پیشرفت خود نیاز به ورود با حساب فیسبوک دارید.

بازی Code Hunt برای افزایش مهارت در برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی با بازی Ruby Warrior

یکی دیگر از بهترین بازی‌ها برای افزایش مهارت کدنویسی، Code Hunt است. Code Hunt به شما یک روش عالی برای آموزش برنامه نویسی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این بازی، شما باید قطعات کد را شناسایی کنید، کدها را تجزیه و تحلیل کرده و سپس کدها را برای هماهنگ‌سازی با این قطعات تغییر دهید و در انتها قطعه کد بهینه را به دست آورید. از بازی Code Hunt می‌توانید برای یادگیری زبان‌های برنامه نویسی Java یا #C استفاده کنید.

دسته‌بندی زبان‌های بزنامه نویسی

بازی Cyber Dojo برای یادگیری برنامه نویسی

بازی Cyber Dojo برای یادگیری برنامه نویسی

Cyber Dojo یک پلتفرم آموزش برای ده‌ها زبان برنامه نویسی از جمله Ruby، JavaScript، PHP، Python و بسیاری از زبان‌های دیگر است. هر تمرین چالشی را برای تکمیل مشخص می‌کند و با نمونه‌ای از نتیجه نهایی آن را نشان می‌دهد. این یک روش عالی برای تمرین مهارت‌های برنامه نویسی است.

یادگیری برنامه نویسی با بازی Halite

یادگیری برنامه نویسی با بازی Halite

Halite یک بازی هوش مصنوعی است که افراد الگوریتم‌های خود را با زبان برنامه نویسی مورد علاقه‌شان می‌نویسند تا در یک بازی چندنفره آنلاین به رقابت بپردازند. این بازی در نسخه چهارم خود قرار دارد و از زمان راه‌اندازی آن در سال 2016 توسط بیش از 15000 نفر بازی شده است. شما می‌توانید بازی Halite را در سایت Kaggle (جامعه آنلاین از داده‌شناسان و تمرین‌کنندگان یادگیری ماشین) بازی کنید. در Kaggle، توضیحات کافی درباره نحوه عملکرد Halite، قوانین آن و نحوه شروع بازی گذاشته شده است.

بازی Terminal برای یادگیری برنامه نویسی و هوش مصنوعی

بازی Terminal برای یادگیری برنامه نویسی و هوش مصنوعی

بازی Terminal، شبیه به Halite، یک بازی هوش مصنوعی است که در آن الگوریتم‌های برنامه نویسی شده توسط شما در یک مسابقه به‌هم رقابتی می‌روند. همچنین می‌توانید با سایر بازیکنان و الگوریتم‌های آن‌ها برای جوایز نقدی رقابت کنید. می‌توانید بازی را به‌صورت دستی و بدون نیاز به کد بنویسید، یا با الگوریتم‌هایی که خودتان برنامه نویسی کرده‌اید بازی کنید. می‌توانید به تنهایی، با دیگر بازیکنان و یا الگوریتم‌های حریف بازی کنید.

جمع‌بندی

بهترین بازی‌های برای یادگیری برنامه نویسی کدام‌اند؟ در این مقاله به معرفی 26 بازی برتر برای یادگیری کدنویسی و افزایش مهارت برنامه نویسی پرداختیم. این بازی‌های برنامه نویسی برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها است.

بازی‌های برنامه نویسی مناسب کودکان و بزرگسالان است و برای همه افرادی که می‌خواهند برنامه نویسی را با بازی کردن (Game) یاد بگیرند، مناسب است. در این بازی‌ها با حل چالش‌ها و مراحل بازی، خلاقیت شما در برنامه نویسی افزایش پیدا می‌کند.