چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم؟، چگونه از برنامه نویسی کسب درآمد کنیم؟ یا کسب درآمد از برنامه نویسی چگونه است؟ این‌ها سوالات پر تکراری است که برنامه نویسان قبل از شروع یا بعد از شروع برنامه نویسی می‌پرسند. بدون شک آشنایی با روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی، لذت یادگیری آن را دو چندان می‌کند. در این مقاله روش‌های مختلف کسب درآمد از برنامه نویسی را برای شما بیان می‌کنیم.

شما با خواندن این مقاله به موضوعات زیر پی خواهید برد:

  • آیا برنامه نویسی شغل پول‌سازی است؟
  • بخاطر پول و کسب درآمد از برنامه نویسی، یادگیری برنامه نویسی را شروع کنم؟
  • چگونه با برنامه نویسی پول‌دار شویم؟
  • روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی

 

آیا برنامه نویسی شغل پول‌سازی است؟

بله. برنامه نویسی یکی از مهارت‌های پول‌ساز دنیا است. به طوری که در آمریکا میانگین حقوق درآمد برنامه نویسان از 65 هزار دلار در سال (1 میلیارد و 950 میلیون تومان) یعنی ساعتی 34 دلار (1 میلیون تومان) است. در اوایل شروع، درآمد برنامه نویسان آمریکایی از 45000 دلار (1 میلیارد و 350 میلیون تومان) شروع شده و بعد از چندین سال سابقه به 105 هزار دلار (3 میلیارد و 150 میلیون تومان) در سال نیز می‌رسد.

پس اگر بخواهیم میانگین درآمد برنامه نویسان آمریکایی را جمع بندی، مبالغ زیر با احتساب دلار 30 هزار تومانی به دست می‌آید:

  • میانگین درآمد برنامه نویسان در سال: 1 میلیارد و 950 میلیون تومان
  • میانگین درآمد برنامه نویسان در ماه: 165 میلیون تومان
  • درآمد برنامه نویسان مبتدی در سال: 1 میلیارد و 350 میلیون تومان
  • درآمد برنامه نویسان مبتدی در ماه: 113 میلیون تومان
  • درآمد برنامه نویسان حرفه‌ای در سال: 3 میلیارد و 150 میلیون تومان
  • درآمد برنامه نویسان حرفه‌ای در ماه: 263 میلیون تومان

بخاطر پول و کسب درآمد از برنامه نویسی، یادگیری برنامه نویسی را شروع کنم؟

چگونه با برنامه نویسی پول‌دار شویم؟ این سوالی است که اشخاص مختلف، قبل از شروع برنامه نویسی می‌پرسند. هدف این اشخاص فقط کسب درآمد از برنامه نویسی است.

اگر بخاطر پول به سمت برنامه نویسی می‌روید، پیشنهاد میکنم اصلا سراغ یادگیری برنامه نویسی نروید. چرا که یادگیری برنامه نویسی اگر فقط بخاطر کسب درآمد و پول باشد، سخت است.

برنامه نویسی را باید بخاطر علاقه شروع کنید، اگر بخاطر پول‌دار شدن به سمت برنامه نویسی بروید چالش‌هایی که در مسیر راه یادگیری شما قرار دارند. شما را از برنامه نویسی، خسته خواهد کرد.

چگونه با برنامه نویسی پول‌دار شویم؟

پس اگر هدف شما، فقط کسب درآمد از برنامه نویسی نیست و بخاطر علاقه می‌خواهید برنامه نویسی را شروع کنید در ادامه‌ی مقاله با روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی آشنا می‌شوید. آشنا بودن به روش‌های مختلف کسب درآمد از برنامه نویسی می‌تواند میزان حقوق دریافتی شما را افزایش دهد.

روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی

به طور کلی، 11 روش کسب درآمد از برنامه نویسی وجود دارد. شما بعد از یادگیری برنامه نویسی می‌توانید از این 11 روش برای کسب درآمد از برنامه نویسی استفاده کنید:

  1. کسب درآمد از از استخدام شدن در شرکت‌های برنامه نویسی
  2. کسب درآمد از فریلنسری
  3. کسب درآمد از تدریس برنامه نویسی در آموزشگاه‌ها
  4. کسب درآمد از ضبط ویدئو و دوره‌های آموزشی
  5. کسب درآمد از تولید محتوای ویدئویی در یوتیوب
  6. کسب درآمد از انجام پروژه‌های دانشجویی
  7. کسب درآمد از فروش قالب و افزونه
  8. کسب درآمد از ساخت اپلیکیشن و بازی‌های موبایلی
  9. کسب درآمد از وب‌سایت دانلود فایل یا فروشگاهی
  10. کسب درآمد از طراحی سایت
  11. کسب درآمد از ایده پردازی

کسب درآمد از استخدام شدن در شرکت‌های برنامه نویسی

اولین روش کسب درآمد از برنامه نویسی، استخدام شدن در شرکت‌های برنامه نویسی است. در این روش، میزان حقوق دریافتی شما ثابت و بستگی به توانایی و تخصص شما دارد.

هرچه رزومه شما قوی‌تر باشد میزان حقوق دریافتی شما نیز بیشتر می‌شود. معمولا در سال 1401 حداقل حقوق برنامه نویس از 8 میلیون تومان شروع شده و تا 40 میلیون تومان نیز می‌رسد.

کسب درآمد از فریلنسری

یکی دیگر از روش‌های پول‌ساز برنامه نویسی، فریلنسری است. فریلنسری به معنای آزاد کاری است. در این روش شما در خانه برای خودتان کار می‌کنید و در شرکت خاصی استخدام نیستید.

در روش فریلنسری شما می‌توانید از سایت‌های فریلنسری ایرانی مانند:

  • پونیشا
  • انجام میدم
  • پارس کدرز

پروژه دریافت کنید و در خانه انجام دهید و پول خود را از کارفرما دریافت کنید. یا ار سایت‌های فریلنسری خارجی مانند زیر به صورت دلاری از برنامه نویسی کسب درآمد کنید:

  • upwork
  • freelancer
  • fiverr
  • Indeed

مزایای فریلنسری نسبت به استخدامی این است که میزان حقوق دریافتی شما ثابت نیست و بسته به میزان انجام پروژه می‌تواند بیشتر باشد.

معایب فریلنسری نیز به این صورت است که ممکن است یک ماه نتواندی اصلا پروژه بگیرید و میزان پول دریافتی شما کمتر باشد.

کسب درآمد از تدریس برنامه نویسی در آموزشگاه‌ها

بعد از اینکه برنامه نویسی را یاد گرفتید و به مهارت خوبی در آن رسیدید می‌توانید در آموزشگاه‌های کامپیوتر و برنامه نویسی به سایر کارآموزان آن را یاد دهید و از آن درآمد کسب کنید.

در این روش میزان پولی که دریافت می‌کنید بستگی به تعداد کلاس‌ها و شاگردان شما دارد.

کسب درآمد از ضبط ویدئو و دوره‌های آموزشی

یکی از روش‌های پول‌ساز و پردرآمد برنامه نویسی، ضبط ویدئوهای آموزش برنامه نویسی است. در این روش یک‌بار دوره آموزشی را ضبط می‌کنید و هزاران بار آن را به فروش می‌رسانید.

درآمد این روش نسبت به تدریس در آموزشگاه‌ها نسبتا بالاتر است و تایم کمتری نیز از شما می‌گیرد. چون که یکبار آن را ضبط می‌کنید و با مبلغی آن را در سایت خود به فروش می‌رسانید.

کسب درآمد از تولید محتوای ویدئویی در یوتیوب

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی، تولید ویدئوهای آموزشی برنامه نویسی در یوتیوب است. در این روش شما ویدئوهای برنامه نویسی را رایگان در یوتیوب قرار می‌دهید.

یوتیوب روی ویدئوهای شما تبلیغات قرار می‌دهد. هر چقدر میزان بازدید ویدئوهای شما بیشتر شود به همان میزان درآمد دلاری شما از یوتیوب بیشتر می‌شود.

در این روش یوتیوب شما باید مانیتایز شود تا درآمد دلاری برای شما فعال شود. شرط مانیتایز شدن 4000 ساعت تعداد بازدید کل ویدئوهای شما و 1000 سابسکرایبر است.

کسب درآمد از انجام پروژه‌های دانشجویی

در این روش شما پروژه‌های برنامه نویسی دانشجویان کامپیوتر یا سایر رشته‌های مهندسی را انجام می‌دهید و در قبال آن پول دریافت می‌کنید.

کسب درآمد از فروش قالب و افزونه

در این روش شما می‌توانید قالب‌ و افزونه‌های وردپرسی یا اختصاصی سایت‌های آموزشی، فروشگاهی، شخصی، شرکتی، خبری، ورزشی و... را در سایت خود یا مارکت‌های دیگر مانند:

  • ژاکت
  • راست‌چین
  • ThemeForest
  • CodeCanyon

به فروش برسانید. درآمد این روش نیز بیشتر است چرا که با یک‌بار کد نویسی و برنامه نویسی قالب می‌توانید آن را به هزاران نفر بفروشید و کسب درآمد کنید.

کسب درآمد از ساخت اپلیکیشن و بازی‌های موبایلی

اگر برنامه نویسی موبایل هستید، می‌توانید اپلیکیشن و بازی‌های اندروید و ios بسازید و آن را در مارکت‌های نظیر بازار و مایکت به فروش برسانید.

برای مثال برنامه سلامتی، رژیم و تناسب اندام "کرفس" با بیش از 1 میلیون نصب در بازار حدود 10 میلیارد برای صاحب اپلیکیشن درآمد داشته است.

کسب درآمد از وب سایت دانلود فایل یا فروشگاهی

در این روش شما یک سایت برای خودتان می‌سازید و فایل‌های دانلودی در حوزه تخصصی مانند آموزش فتوشاپ، آموزش برنامه نویسی، آموزش طراحی سایت و... را در آن قرار داده و به فروش می‌رسانید.

همچنین می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی مانند دیجی‌کالا راه اندازی کنید و شروع به فروش کالاهای فیزیکی مانند، لباس، لوازم آرایشی، موبایل، اکسسوری و... کنید و کسب درآمد کنید.

کسب درآمد از طراحی سایت

در این روش می‌توانید برای اشخاص یا سازمان‌ها، سایت‌های فروشگاهی، آموزشی، خبری، شرکتی، ورزشی، خدماتی، پزشکی و... برنامه نویسی کنید.

درآمد این روش نیز مانند سایر رورش‌ها خوب است و این روش را می‌توان به صورت فریلنسری انجام داد و کسب درآمد کرد.

کسب درآمد از ایده پردازی

از دیگر روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی، ایده پردازی است. در این روش شما یک مشکل را در جامعه پیدا می‌کنید و برای آن راه حل ارائه می‌کنید.

برای مثال دیجی‌کالا در جهت رفع مشکل رفت و آمد، هزینه، بهبود سرعت خرید و... راه اندازی شد تا کاربران بدون مراجعه فیزیکی به فروشگاه، کالای خود را تهیه کنند.

شما چگونه از برنامه نویسی کسب درآمد می‌کنید؟ اگر روش پول‌ساز دیگری برای کسب درآمد از برنامه نویسی می‌شناسید در نظرات سایت با ما در میان بگذارید.