بهترین تم‌های روشن و تاریک VS Code کدام‌اند؟ برنامه نویسان در طول شبانه روز با کدها سروکار دارند؛ پس نیاز است که تم‌های VS Code مناسب برنامه نویسی را انتخاب کنند تا به چشمانشان آسیب نزنند. همچنین انتخاب تم‌های زیبا برای VS Code، باعث می‌شود که در محیط کدنویسی تنوع ایجاد شود و از خسته شدن برنامه نویس جلوگیری کند. تم‌های VS Code به‌طور کلی دو نوع هستند: تم‌های رنگی شامل تم روشن (Light Theme) و تم تاریک (Dark Theme) و تم فایل آیکون که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مقاله از آموزش برنامه نویسی، به معرفی بهترین تم‌های ویژوال استودیو کد می‌پردازیم.

در این مقاله با موضوعات زیر آشنا خواهیم شد:

  • VS Code چیست؟
  • انواع تم‌های VS Code
  • برای برنامه نویسی تم روشن را انتخاب کنیم یا تم تیره؟
  • نحوه نصب و تغییر تم در Visual Studio Code
  • لیست بهترین تم‌های VS Code
  • بهترین تم‌های روشن ویژوال استودیو کد (VS Code Light Themes)
  • بهترین تم‌های تاریک ویژوال استودیو کد (VS Code Dark Themes)
  • بهترین آیکون فایل‌های ویژوال استودیو کد (VS Code Icon Files)
  • جدول بهترین تم‌های Visual Studio Code در یک نگاه

VS Code چیست؟

قبل از اینکه بهترین تم‌های VS Code را بررسی کنیم، ابتدا یک تعریف از VS Code داشته باشیم. VS Code مخفف Visual Studio Code است. ویژوال استودیو کد یک ویرایشگر کد قدرتمند است که می‌توانید در آن کدنویسی کنید. چندین سال است که VS Code به عنوان بهترین ویرایشگر کد توسط برنامه نویسان در نظرسنجی استک اور فلو انتخاب شده است. برای اطلاعات بیشتر، درباره VS Code و نحوه نصب آن، مقالات زیر را مطالعه کنید:

انواع تم‌های VS Code

قبل از اینکه بهترین تم‌های VS Code را معرفی کنیم، ابتدا باید انواع تم‌های مناسب برنامه نویسی در VS Code را بررسی کنیم. به‌طور کلی دو نوع پوسته (Theme) در Visual Studio Code داریم:

  1. تم رنگی شامل تم روشن (Light Theme) و تم تاریک (Dark Theme)
  2. تم File Icon

تم‌های رنگی VS Code، ظاهر یا پوسته VS Code را تغییر می‌دهند. تم‌های File Icon نیز، ظاهر پوشه و فایل‌ها را به شکل آیکون‌های زیبا در می‌آورند.

برای برنامه نویسی تم روشن را انتخاب کنیم یا تم تیره؟

برنامه نویسان ساعت‌های زیادی را با ویرایشگرهای کد مانند VS Code سپری می‌کنند. برخی از برنامه نویسان ترجیح می‌دهند که از تم‌های روشن در VS Code استفاده کنند و برخی نیز دوست دارند از تم‌های تاریک در VS Code استفاده کنند. برای محافظت از چشم‌های خود بهتر است که تم مناسب برنامه نویسی را انتخاب کنید.

اگر مدت زمان زیادی را صرف کدنویسی می‌کنید، پیشنهاد ما این است که از تم‌های دارک یا تاریک در VS Code استفاده کنید. اما اگر به تم‌های روشن در VS Code علاقه‌مند هستید، بهتر است به نکته زیر توجه کنید.

نکته: اگر در روشنایی یا طول روز برنامه نویسی می‌کنید، می‌توانید از تم‌های روشن (Light Theme) در VS Code استفاده کنید. اما اگر در محیط تاریک یا شبانه مشغول به برنامه نویسی هستید، بهتر است از تم‌های تیره یا تاریک (Dark Theme) در VS Code استفاده کنید. چون تم روشن در هوای تاریک چشمان شما را اذیت خواهد کرد.

نحوه نصب و تغییر تم در Visual Studio Code

قبل از اینکه تم‌های زیبا برای Visual Studio Code را معرفی کنیم. ابتدا نحوه نصب و تغییر تم در ویژوال استودیو را بررسی می‌کنیم. برای این کار ابتدا مقاله زیر را مطالعه کنید و سپس به ادامه این مقاله مراجعه کنید:

لیست بهترین تم‌های VS Code

اکنون که دانستیم تم مخصوص برنامه نویسی در VS Code چیست؟ در این بخش بهترین تم‌های Visual Studio Code را برای شما لیست می‌کنیم. بهترین تم‌های VS Code عبارت‌اند از:

لیست بهترین تم‌های روشن در VS Code

  1. تم روشن GitHub Light Theme
  2. تم روشن Winter is Coming Theme
  3. تم روشن Ayu
  4. تم روشن Material Light Theme
  5. تم روشن Bluloco Light Theme

لیست بهترین تم‌های تاریک در VS Code

  1. تم تاریک One Dark Pro
  2. تم تاریک Monokai Pro
  3. تم تاریک Dracula Official
  4. تم تاریک Night Owl
  5. تم تاریک Cobalt2 Theme Official
  6. تم تاریک Shades of Purple
  7. تم تاریک Linux Themes for VS Code
  8. تم تاریک Kanagawa
  9. تم تاریک Pink-Cat-Boo Theme
  10. تم تاریک Rainglow
  11. تم تاریک 2077 Theme
  12. تم تاریک Nord
  13. تم تاریک Atom One Dark Theme
  14. تم تاریک Sublime Material Theme
  15. تم دارک هکری Pro Hacker Theme

لیست بهترین آیکون فایل‌های VS Code

  1. Material Icon Theme
  2. vscode-icons

بهترین تم‌های روشن ویژوال استودیو کد (VS Code Light Themes)

در قسمت قبل، لیست بهترین تم‌های روشن برای VS Code را معرقی کردیم. در این قسمت به معرفی هر کدام از این تم‌های روشن VS Code، می‌پردازیم.

تم روشن GitHub Light Theme

تم روشن GitHub Light Theme برای VS Code

یکی از بهترین تم‌های روشن در VS Code، قطعا GitHub Light Theme است. تم GitHub Light Theme یکی از تم‌های پرطرفدار برای VS Code است که بر اساس طرح‌بندی رسمی GitHub ساخته شده است. این تم با توجه به طرح‌بندی رنگی و ظاهر ساده خود، احساسی از سبک و تمیزی به محیط کاری VS Code می‌دهد.

صفحه تم GitHub Light Theme

تم روشن Winter is Coming Theme

تم روشن Winter is Coming Theme برای Visual Studio Code

در لیست بهترین تم‌های روشن در Visual Studio Code، نام Winter is Coming Theme نیز دیده می‌شود. تم Winter is Coming Theme یکی از تم‌های محبوب و جذاب برای VS Code است که براساس موضوعیت فصل زمستان طراحی شده است. این تم بر اساس تم دیفالت Dark+ قرار دارد و با استفاده از رنگ‌ها و سبک‌های مشخصی، یک طرح واضح و معتبر را ارائه می‌دهد.

تم Winter is Coming Theme، از یک رنگ سرآمد عمده بهره می‌برد که یک آبی تیره و سرد است. رنگ‌های دیگر مانند سفید، خاکستری تیره و نارنجی به صورت تعادل داده شده به کار رفته‌اند تا ظاهری هماهنگ و زیبا را ایجاد کنند.

این تم زیبای VS Code، دارای تمرکز بر روی خطوط کد و نشانگرهای سینتکس است و برای افزایش خوانایی و قابلیت تشخیص کد بهتر از رنگ‌های کم‌رنگ و روشن استفاده می‌کند. علاوه بر این، تم Winter is Coming Theme دارای آیکون‌ها و نمادهایی منحصر به فرد است که در پنل‌ها و منوهای مختلف قابل مشاهده هستند.

اگر شما علاقه‌مند به تم‌های ساده و حرفه‌ای با طراحی زیبا و کاربرپسند هستید، تم Winter is Coming Theme ممکن است به شما بسیار پسندیده باید. این تم در دو حالت تیره و روشن است که رنگ روشن آن بسیار زیبا و جذاب است.

صفحه تم Winter is Coming Theme

تم روشن Ayu

تم روشن Ayu برای ویژوال استودیو کد

از دیگر تم‌های Light یا روشن VS Code، می‌توان به Ayu اشاره کرد. تم Ayu، یک تم زیبا و شیک برای VS Code است که برای توسعه‌دهندگان طراحی شده است. این تم از رنگ‌های آرام و نرم استفاده می‌کند که باعث می‌شود محیط VS Code خسته‌کننده نباشد.

Ayu در سه نسخه مختلف عرضه شده است:

  1. Ayu Light: این نسخه دارای پس زمینه روشن و رنگ‌های تیره است و برای محیط‌های کاری روزانه مناسب است.
  2. Ayu Mirage: این نسخه تم دارای پس زمینه تیره و رنگ‌های روشن است که برای محیط‌های کاری شبانه مناسب است.
  3. Ayu Dark: این نسخه تم دارای پس زمینه تیره و رنگ‌های روشن است و برای کسانی که از پس زمینه تیره برای کار در طول شبانه روز استفاده می‌کنند مناسب است.

صفحه تم Ayu

تم روشن Material Light Theme

تم روشن Material Light Theme برای VSCode

یکی دیگر از بهترین تم‌های روشن در وِزوال استودیو کد، Material Light Theme است. نام دقیق این تم، Material Light Theme (And Dark) است. اگر از طرفداران Material Design هستید،‌ تم زیبا و جذاب Material Light Theme را از دست ندهید.

همچنین از این تم VS Code، می‌توانید همراه با Material Icon Theme محبوب استفاده کنید که آیکون‌های پیش‌فرض را به آیکون‌های متریال در کل رابط ویرایشگر تبدیل می‌کند. این تم در کنار حالت روشن، حالت تیره نیز دارد.

صفحه تم Material Light Theme

تم روشن Bluloco Light Theme

تم روشن Bluloco Light Theme برای VS Code

در لیست بهترین تم‌های VSCode، تم Bluloco Light Theme نیز دیده می‌شود. تم Bluloco Light Theme، یک تم روشن و جذاب برای VS Code است. این تم برای ایجاد یک تجربه کاربری آرامش بخش و دوستانه طراحی شده است.

تم Bluloco Light Theme بر پایه رنگ‌های طبیعی و ملایم ساخته شده است. رنگ پس زمینه تم بسیار روشن و نرم با کمی لوندگی است که به چشمان شما آسیب نمی‌رساند و راحتی بیشتری در خواندن کد را فراهم می‌کند. رنگ‌های متن نیز به طور کامل با پس زمینه هماهنگ شده‌اند و در بین آن‌ها تضاد مناسبی وجود دارد تا متن به خوبی مشخص شود.

طراحی بصری تم Bluloco Light Theme ساده و شیک است. نمادها و آیکون‌ها برای نمایش مناسب‌تر در تم تنظیم شده‌اند. همچنین تم Bluloco Light Theme، سازگار با اکثر پلاگین‌ها و افزونه‌های VS Code و همچنین دیگر ابزارهای توسعه است.

اگر به دنبال یک تم روشن و آرامش‌بخش برای VS Code هستید، Bluloco Light Theme ممکن است گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

صفحه تم Bluloco Light Theme

بهترین تم‌های تاریک ویژوال استودیو کد (VS Code Dark Themes)

در قسمت قبل، لیست بهترین تم‌های تاریک برای VS Code را معرقی کردیم. در این قسمت به معرفی هر کدام از این تم‌های تاریک VS Code، می‌پردازیم.

تم تاریک One Dark Pro

تم تاریک One Dark Pro برای VS Code

یکی از بهترین تم‌های تاریک برای VS Code، قطعا One Dark Pro است. تم One Dark Pro یکی از محبوب‌ترین تم‌ها برای VS Code است. این تم بر اساس تم پیش فرض One Dark، به همراه تغییراتی برای بهبود قابلیت خوانایی و استحکام طراحی ایجاد شده است.

تم One Dark Pro یک ترکیب استوار از رنگ‌های مختلف با پس زمینه تیره و متن روشن است. این تم برای کار با محیط‌های تاریک و کنتراست بالا طراحی شده است تا آسیب‌های چشمی را کاهش دهد و به کاربر کمک کند تا برنامه‌های خود را به خوبی مشاهده کند.

این تم VS Code، شامل هایلایتینگ رنگی برای انواع زبان‌های برنامه نویسی است و از فونت‌هایی با خوانایی بالا برای کدها استفاده می‌کند. همچنین، این تم دارای طرح‌بندی مناسبی برای فایلها و دایرکتوری‌ها است که باعث می‌شود ساختار پروژه را به خوبی مشاهده کنید.

One Dark Pro از امکانات قابل تنظیم VS Code نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین شما می‌توانید آن را با توجه به سلیقه خود، سفارشی کنید و به نیازهای خاص خود بپردازید. اگر به دنبال یک تم حرفه‌ای، زیبا و جذاب برای VS Code هستید، One Dark Pro یک گزینه عالی است که به شما کمک می‌کند تا بهترین تجربه برنامه نویسی را داشته باشید.

صفحه تم One Dark Pro

تم تاریک Monokai Pro

تم تاریک Monokai Pro برای Visual Studio Code

بدون شک در لیست تم‌های زیبا برای VS Code، نام Monokai Pro نیز دیده می‌شود. تم Monokai Pro یکی از محبوب‌ترین تم‌های VS Code است که طراحی شده است. این تم از ترکیب رنگ‌های زنده و زیبا برای بهبود تجربه کاربری در محیط توسعه استفاده می‌کند.

در تم Monokai Pro، از رنگ‌های پربار برای نشانه‌گذاری عناصر مختلف استفاده می‌شود. معمولاً دارای پس‌زمینه تیره‌ای با قلم‌های روشن و پررنگ است که کدنویسی را آسان‌تر و خواناتر می‌کند. رنگ‌های هایلایت آبی و زرد در تم Monokai Pro به ویژه جهت برجسته کردن نمادها و توکن‌ها در کد استفاده می‌شوند.

علاوه بر این، Monokai Pro یک تم مدرن مدرن و شیک برای VS Code است که باعث می‌شود محیط توسعه شما حالت بصری جذاب‌تری داشته باشد. همچنین، این تم قابلیت تطبیق بهتری با نوشتارهای متنوع دارد و می‌تواند برای زبان‌های برنامه نویسی مختلف بسیار مناسب باشد.

در کل، تم Monokai Pro یک تم جذاب و قابل تنظیم است که باعث می‌شود که تجربه کار با VS Code شما لذت‌بخش‌تر و بهتر شود. این تم را می‌توان از مارکت VS Code به‌راحتی دانلود و نصب کرد و سپس از آن در تنظیمات VS Code استفاده کرد.

صفحه تم Monokai Pro

تم تاریک Dracula Official

تم تاریک Dracula Official برای ویژوال استودیو کد

یکی از بهترین تم‌های دارک برای VS Code، تم Dracula Official است. تم Dracula Official یکی از محبوب‌ترین تم‌های VS Code است که تعداد دانلود زیادی دارد. این تم در اصل با پس زمینه تاریک و رنگ‌های روشن، دارای یک طراحی جذاب و شیک است.

رنگ‌های اصلی تم Dracula Official شامل سبز، صورتی، آبی، نارنجی و سفید هستند. این ترکیب رنگی به تم سهولت در خوانایی و تمرکز بر روی کدها کمک می‌کند. رنگ سبز به عنوان رنگ اصلی برای کلمات کلیدی و توابع، رنگ صورتی برای رشته‌ها، رنگ آبی برای متغیرها و رنگ نارنجی برای متدها و کلاس‌ها استفاده می‌شود.

این تم زیبا برای VS Code، سازگار با سایر افزونه‌های محبوب است. به عنوان مثال، برای تمامی مواردی که از سینتکس های خاص استفاده می‌کنند، تطبیق می‌کند و در نتیجه، کدهای شما به شکل صحیحی نمایش داده می‌شوند.

اگر به دنبال یک تم تاریک برای VS Code با رنگ‌های زیبا و طراحی جذاب هستید، تم Dracula Official می‌تواند یک انتخاب بسیار خوب باشد.

صفحه تم Dracula Official

تم تاریک Night Owl

تم تاریک Night Owl برای VSCode

یکی دیگر از بهترین تم‌های ویژوال استودیو کد، Night Owl است. تم Night Owl یکی از تم‌های محبوب برای محیط توسعه VS Code است. این تم VS Code، برای کار کردن در شب و حالت تاریک طراحی شده است. تم Night Owl دارای رنگ‌های صورتی، زرد و سبز مشخص بر روی پس‌زمینه تیره است که موجب می‌شود کدها به خوبی برجسته شوند و قابلیت خوانایی آن‌ها را افزایش دهد.

این تم دارای ترکیبی از رنگ‌های جذاب و مناسب است که به صورت هماهنگ و تعادل‌دهی شده است. همچنین تم Night Owl، پشتیبانی از بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی و فرمت‌ها را داراست. با استفاده از تم Night Owl، می‌توانید تجربه‌ی بصری خوبی را در VS Code داشته باشید و به راحتی کدهای خود را تحت هر نوری مشاهده و ویرایش کنید.

نسخه روشن این تم VS Code را با نصب نسخه تاریک آن می‌توانید با نام تم Light Owl داشته باشید.

صفحه تم Night Owl

تم تاریک Cobalt2 Theme Official

تم تاریک Cobalt2 Theme Official برای VS Code

در لیست بهترین پس‌زمینه‌های VS Code، نام Cobalt2 Theme Official نیز مشاهده می‌شود. تم Cobalt2 یکی از تم‌های محبوب برای VS Code است که دارای رنگ‌های تیره و طراحی شیاری استفاده می‌کند که به آن ظاهری مدرن و جذاب می‌بخشد.

تم Cobalt2 برای راحتی و استفاده بهینه در حالت شب و روز طراحی شده است و دارای توزیع مناسب رنگ‌ها برای کدها و نمادهای مختلف است. رنگ آبی کمی تیره به عنوان رنگ اصلی در این تم استفاده شده و با رنگ‌های دیگری مانند زرد، صورتی، سبز و آبی آسمانی ترکیب شده است.

علاوه بر این، تم Cobalt2 قابلیت تمرکز بر روی متن را افزایش می‌دهد، زیرا رنگ‌ها به طور کامل با یکدیگر هماهنگ شده‌اند و مشخصه‌ها و نمادها به خوبی قابل تشخیص هستند. همچنین این تم VS Code، دارای نمادها و آیکون‌هایی است که به طور خاص برای VS Code طراحی شده‌اند و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا بخش‌ها و عناصر کدها را بهتر شناسایی کنند.

صفحه تم Cobalt2 Theme Official

تم تاریک Shades of Purple

تم تاریک Shades of Purple برای Visual Studio Code

یکی دیگر از بهترین بک‌گراندهای VS Code، قطعا Shades of Purple است. تم Shades of Purple، نیز از تم‌های زیبا برای VS Code محسوب می‌شود که ترکیبی از رنگ‌های بنفش و سایه‌های مختلف است تا یک طرح زیبا و شاداب ایجاد کند.

طرح رنگی این تم VS Code، بسیار جذاب و چشم نواز است و می‌تواند به کاربران کمک کند تا در محیط توسعه خود راحت‌تر کار کنند. رنگ بنفش در تم Shades of Purple، به طور کلی به عنوان رنگ اصلی استفاده شده با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شود تا یک تبدیل رنگ هارمونیک ایجاد کند.

علاوه بر ظاهر جذاب، تم Shades of Purple از برجستگی‌ها و نشانگرهای قوی برای متن و سینتکس راهنما پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که در هنگام برنامه نویسی، کدهای شما به طور صحیح و قابل فهم نشان داده می‌شوند.

صفحه تم Shades of Purple

تم تاریک Linux Themes for VS Code

تم تاریک Linux Themes for VS Code برای ویژوال استودیو کد

یکی دیگر از بهترین پوسته‌های VS Code، قطعا Linux Themes for VS Code است. تم‌های Linux برای VS Code، مجموعه‌ای از تم‌هایی هستند که رابط کاربری ویژوال استودیو کد را با ظاهری مشابه به محیط گرافیکی لینوکس تغییر دهند. این تم‌ها با استفاده از رنگ‌ها، آیکون‌ها و قالب‌های مشابه به محیط کاربری لینوکس اشاره می‌کنند و برای کاربرانی که از لینوکس استفاده می‌کنند یا به دنبال ایجاد یک تجربه یکپارچه با محیط لینوکس هستند، جذاب هستند.

تم‌های Linux برای VS Code می‌توانند به شما کمک کنند تا به راحتی و با راحتی بیشتری در VS Code کار کنید. زیرا با تم‌های Linux، ظاهر ویرایشگر کد شبیه به محیط کاربری لینوکس خواهد بود و شما می‌توانید احساس کنید که در یک محیط آشنا کار می‌کنید.

برخی از تم‌های Linux برای VS Code عبارتند از:

  1.  Linux Themes
  2. Linux Colors
  3. Linux VS
  4. Linux Mint
  5. Ubuntu Theme

صفحه تم Linux Themes for VS Code

تم تاریک Kanagawa

تم تاریک Kanagawa برای VSCode

یکی از تم‌های زیبا برای ویژوال استودیو کد، Kanagawa است. تم Kanagawa یک تم زیبا و جذاب برای VS Code است که الهام گرفته از نقاشی مشهور ژاپنی به همین نام می‌باشد. این تم براساس ترکیبی از رنگ‌های تیره و روشن با کنتراست بالا ساخته شده است.

تم Kanagawa دارای طیفی از رنگ‌های آبی، سبز، زرد و نارنجی برای زمینه و صفحه نوشته است. تم Kanagawa، قابلیت خوانایی بالا در کدها را به شما ارائه می‌دهد. همچنین، رنگ‌های استفاده شده در این تم VS Code، به طور کامل با یکدیگر هماهنگ شده‌اند و می‌توانند تجربه کار با VS Code را بهبود بخشند.

تم Kanagawa در دسته تم‌های محبوب برای VS Code قرار می‌گیرد و به عنوان یک گزینه جذاب برای کسانی که دنبال تغییر و اضافه کردن زیبایی به محیط ویرایشگر خود هستند، توصیه می‌شود.

صفحه تم Kanagawa

تم تاریک Pink-Cat-Boo Theme

تم تاریک Pink-Cat-Boo Theme برای VS Code

یکی دیگر از بهترین تم‌های Visual Studio Code، تم Pink-Cat-Boo Theme است. این تم VS Code، ظاهری بسیار جذاب و شیکی دارد و رنگ اصلی آن صورتی است. همچنین این تم ویژوال استودیو کد، در کنار رنگ صورتی از رنگ‌های دیگر مانند نارنجی، بنفش کم‌رنگ، سفید و قرمز نیز استفاده می‌کند.

اگر به کدنویسی در شب علاقه‌مند هستید، این تم تیره VS Code، می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند.

صفحه تم Pink-Cat-Boo Theme

تم تاریک Rainglow

تم تاریک Rainglow برای Visual Studio Code

یکی از بهترین تم‌های تاریک در VS Code، قطعا Rainglow است. تم Rainglow یک مجموعه از تم‌های رنگی برای VS Code است. تم‌های Rainglow بر اساس طیف وسیعی از رنگ‌ها و تنظیمات مختلف طراحی شده‌اند تا به ویرایشگر متن شما یک ظاهر جذاب و متنوع ببخشند.

Rainglow شامل بیش از 10ها تم رنگی است که به صورت یکپارچه بر روی VS Code قابل استفاده هستند. هر تم دارای تنظیمات رنگی خاص خود است و با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید از مجموعه‌ای از تم‌ها برای پوشش نیازهای طراحی خود استفاده کنید. مجموعه Rainglow، شامل تم‌های رنگی برای محیط‌های توسعه مختلف مانند HTML ،CSS ،JavaScript ،Python ،Ruby ،PHP و... است.

صفحه تم Rainglow

تم تاریک 2077 Theme

تم تاریک 2077 Theme برای ویژوال استودیو کد

در لیست بهترین تم‌های ویژوال استودیو کد، 2077 Theme نیز وجود دارد. این تم رنگی VS Code، کنتراست بسیار بالا و زیبایی دارد. بیشتر رنگ‌های استفاده شده در این تم VS Code، بنفش هستند. اگر به تم‌های دارک در VS Code علاقه‌مند هستید، تم 2077 Theme می‌تواند یک انتهاب مناسب برای شما باشد.

صفحه تم 2077 Theme

تم تاریک Nord

تم تاریک Nord برای VSCode

در لیست بهترین تم‌های Visual Studio Code، نام Nord نیز دیده می‌شود. تم Nord، یک تم زیبا و محبوب برای محیط توسعه VS Code است. این تم بر اساس پالت رنگی Nord استوار است که طراحی ساده، مدرن و آرامش بخشی را به محیط کدنویسی شما می‌بخشد.

تم Nord، دارای پس زمینه تاریک با رنگ‌های روشن و سرد است که به صورت عمومی در آن دو رنگ اصلی آبی سرد برای پس زمینه و رنگ سفید برای متن استفاده می‌شود. این تم VSCode، از کنتراست متعادلی برخوردار است که به شما کمک می‌کند به راحتی کد را مشاهده کنید و تمرکز خود را حفظ کنید.

همچنین، تم Nord دارای تم پشتیبانی برای بسیاری از زبان‌ها و فریم‌ورک‌ها است. بنابراین، برای کدنویسی در زبان‌های مختلف مانند JavaScript ،HTML ،CSS ،Python و... می‌توانید از این تم بهره ببرید.

با استفاده از تم Nord در VS Code، می‌توانید یک تجربه کدنویسی آرام و زیبا را تجربه کنید.

صفحه تم Nord

تم تاریک Atom One Dark Theme

تم تاریک Atom One Dark Theme برای VS Code

یکی از تم‌های معروف و زیبا برای VS Code، قطعا Atom One Dark Theme است. تم Atom One Dark Theme در VS Code، بر اساس طرح ظاهری Atom One Dark ساخته شده است. این تم ویژوال استودیو کد، از طرح رنگی تیره و شفافیت مناسب برخوردار است که باعث می‌شود کدنویسی در VS Code راحت و خوانا باشد.

در این تم VS Code، رنگ‌هایی مانند خاکستری تیره، آبی، نارنجی، صورتی، سبز، نارنجی و... آمیزش یافته‌اند تا به کدنویسی شما احساسی شیک و مدرن بدهند. تم Atom One Dark Theme به خوبی با سینتکس نمایش داده شده در زبان‌های مختلف هماهنگ می‌شود و به شما کمک می‌کند تا قسمت‌های مختلف کد را به راحتی تشخیص دهید.

همچنین، Atom One Dark Theme دارای آیکون‌های منحصر به فردی است که در نوار ابزار و درخت پوشه‌ها نمایش داده می‌شوند. این آیکون‌ها با طرح ظاهری تیره و هماهنگی با تم کلی، رابط کاربری را زیباتر و قابل دسترس می‌کنند.

تم Atom One Dark در VS Code، بسیار انعطاف‌پذیر است و شما می‌توانید تنظیماتی مانند شفافیت و رنگ‌های سفارشی را به آن اعمال کنید تا با سلیقه خودتان سازگار شود.

صفحه تم Atom One Dark Theme

تم تاریک Sublime Material Theme

تم تاریک Sublime Material Theme برای Visual Studio Code

یکی دیگر از بهترین تم‌های VS Code، قطعا Sublime Material Theme است. تم Sublime Material برای VS Code، یک تم بسیار محبوب و جذاب است که تأثیر زیبا و حرفه‌ای به محیط ویرایشگر کد شما می‌دهد. این تم بر پایه تم Material Design طراحی شده است که به‌عنوان یک استاندارد طراحی برای رابط کاربری متعددی مانند سیستم عامل اندروید توسعه یافته است.

تم Sublime Material با رنگبندی زیبا، کنتراست مناسب و هماهنگی درست با قابلیت‌ها و ویژگی‌های VS Code، یک تجربه بصری مطلوب و خوانا را به شما ارائه می‌دهد. از نظر رنگی، این تم از رنگ‌های جذاب و زنده برخوردار است که باعث می‌شود کد شما به خوبی مشخص و قابل فهم باشد.

همچنین تم Sublime Material Theme، قالب‌بندی متن‌ها، نمادها و موارد دیگر را به‌خوبی تغییر می‌دهد تا ظاهر ویرایشگر کد شما را تغییر دهد. با استفاده از این تم، ویرایشگر کد شما با مدرن و متناسب با طراحی‌های جدید خواهد بود.

تم Sublime Material Theme به‌طور کامل قابل شخصی‌سازی است و شما می‌توانید به راحتی تنظیمات آن را تغییر داده و طبق سلیقه خود تنظیمات انجام دهید. اگر به دنبال یک تم زیبا، حرفه‌ای و شیک برای VS Code هستید، یا به تم‌های دارک VS Code علاقه دارید، Sublime Material Theme، یک گزینه عالی است که ارزش استفاده را دارد. لازم به ذکر است که این تم یک نسخه روشن نیز دارد.

صفحه تم Sublime Material Theme

تم دارک هکری Pro Hacker Theme

تم دارک هکری Pro Hacker Theme برای ویژوال استودیو کد

یکی از زیبا‌ترین تم‌های VS Code، تم تاریک Pro Hacker Theme است. تم Pro Hacker Theme یک تم جذاب و شگفت‌انگیز برای VS Code است که برای علاقه‌مندان به هک و امنیت ساخته شده است. این تم بر اساس تم One Dark Pro ساخته شده و با استفاده از پس زمینه مشکی و متن سبز رنگ، احساس هیجان و انرژی هکری در محیط کدنویسی را به شما القاء می‌کند.

تم Pro Hacker، دارای ساختاری تاریک و کنتراست بالاست که باعث می‌شود متن و سینتکس کد به خوبی مشخص شود. از طریق استفاده از ترکیب رنگ‌های زیبا، تمامی عناصر مهم مانند تابع‌ها، متغیرها، کلیدواژه‌ها و نمادها به طور واضح تمایز داده شده‌اند. اگر شما به دنبال یک تم متفاوت و الهام‌بخش هکری برای محیط کدنویسی خود هستید، تم Pro Hacker Theme، می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

صفحه تم Pro Hacker Theme

بهترین آیکون فایل‌های ویژوال استودیو کد (VS Code Icon Files)

همچنین در قسمت قبل، لیست بهترین آیکون فایل‌ها برای VS Code را معرقی کردیم. در این قسمت به معرفی هر کدام از این آیکون فایل‌های VS Code، می‌پردازیم.

آیکون فایل Material Icon Theme

آیکون فایل Material Icon Theme برای VSCode

یکی از بهترین آیکون فایل‌های Visual Studio Code، بدون شک Material Icon Theme است. افزونه Material Icon Theme برای VS Code، آیکون‌های زیبایی را در ویرایشگر متن VS Code ایجاد می‌کند. این افزونه با استفاده از آیکون‌های جذاب و زیبا، تجربه کاربری بهتری را در محیط توسعه ایجاد می‌کند تا فایل‌ها و پوشه‌ها را بتوانید سریع‌تر پیدا کنید.

صفحه تم Material Icon Theme

آیکون فایل vscode-icons

آیکون فایل vscode-icons برای ویژوال استودیو کد

یکی دیگر از بهترین فایل آیکون‌های VSCode، قطعا vscode-icons است. افزونه vscode-icons برای VS Code، به شما امکان می‌دهد که به جای پوشه‌ها فایل‌های ساده، آیکون‌های بصری برای فایل‌ها و پوشه‌ها در محیط VS Code اضافه کنید. با نصب و فعالسازی این افزونه، آیکون‌های شخصی‌سازی شده برای انواع فایل‌ها و پوشه‌ها نمایش داده می‌شوند و به راحتی می‌توانید بر اساس نوع فایل و پوشه، آن‌ها را تشخیص دهید.

کاربرد اصلی vscode-icons، بهبود قابلیت مشاهده و شناسایی فایل‌ها در ساختار پروژه است. با استفاده از آیکون‌های منحصر به فرد برای هر نوع فایل، شما به راحتی می‌توانید بین فایل‌های JavaScript ،CSS ،HTML، تصاویر و... تفاوت قائل شوید. این کاربرد به ویژه در پروژه‌های بزرگ و پیچیده که شامل مجموعه‌ای از فایل‌ها و پوشه‌ها هستند، بسیار مفید است و به شما کمک می‌کند تا به سرعت و بدون اشتباهات نام فایل‌ها و پوشه‌ها را تشخیص دهید.

صفحه تم vscode-icons

جدول بهترین تم‌های Visual Studio Code در یک نگاه

در انتهای مقاله‌ی بهترین تم‌های VS Code، خلاصه‌ای از تم‌های برتر ویژوال استودیو کد، که در قسمت‌های قبل معرفی کرده بودیم را در جدول زیر برای دسترسی راحت شما قرار داده‌ایم:

بهترین تم‌های روشن و تاریک ویژوال استودیو کد

نام تم VS Code نوع تم توضیح
GitHub Light Theme تم روشن تیم زیبا و تمیز با قابلیت خوانایی بالا در VS Code
Winter is Coming Theme تم روشن - تم تیره یک تم زیبا و جذاب برای Visual Studio Code
Ayu تم روشن - تم سراب - تم تاریک این تم زیبا برای VS Code دارای سه نوع متفاوت Mirage ،Light و Dark است.
Material Light Theme تم روشن - تم تاریک یک تم جذاب برای ویژوال استودیو کد است.
Bluloco Light Theme تم روشن یک تم زیبا و روشن برای VS Code است.
One Dark Pro تم تاریک یکی از بهترین تم‌های VS Code محسوب می‌شود.
Monokai Pro تم تاریک یکی از محبوب‌ترین تم‌های VS Code به حساب می‌آید.
Dracula Official تم تاریک یکی از زیباترین تم‌های ویژوال استودیو کد به حساب می‌آید.
Night Owl تم روشن - تم تاریک Night Owl یک تم تاریک است که ظاهری زیبا دارد؛ با نصب آن، از تم روشن با نام Light Owl نیز می‌توانید استفاده کنید.
Cobalt2 Theme Official تم تاریک یکی از بهترین تم‌های Visual Studio Code محسوب می‌شود.
Shades of Purple تم تاریک یک تم زیبا برای VS Code با رنگ اصلی بنفش است.
Linux Themes for VS Code تم تاریک از تم‌های لینوکس می‌توانید در VS Code استفاده کنید.
Kanagawa تم تاریک این تم نیز یکی از زیباترین پوسته‌های VS Code محسوب می‌شود.
Pink-Cat-Boo Theme تم تاریک یک تم زیبا و شیک برای ویژوال استودیو کد با رنگ صورتی و پس زمینه تاریک محسوب می‌شود.
Rainglow تم تاریک این پوسته، مجموعه‌ای چندین تم دارک است که می‌تتواند توجه شما را به خود جلب کند.
2077 Theme تم تاریک یک تم زیبا با کنتراست بالا است که رنگ اصلی به کار برده شده در آن، بنفش است.
Nord تم تاریک یک تم آرامش‌بخش برای VS Code است که می‌توانید از آن لذت ببرید.
Atom One Dark Theme تم تاریک یکی از معروف‌ترین تم‌های VS Code به حساب می‌آید.
Sublime Material Theme تم تاریک - تم روشن یکی از بهترین تم‌های VS Code محسبو می‌شود که با نصب نسخه تاریک، از نسخه روشن آن نیز می‌توانید استفاده کنید.
Pro Hacker Theme تم تاریک یک تم هکری برای VS Code است که دارای پس زمینه مشکی با رنگ سبز است که برنامه نویسان می‌توانند از آن استفاده کنند.
Material Icon Theme آیکون فایل Material Icon Theme در VS Code یک تم آیکون متریالی برای فایل‌ها و پوشه‌ها ارائه می‌دهد.
vscode-icons آیکون فایل vscode-icons در Visual Studio Code یک پکیج آیکون است که به شما امکان می‌دهد آیکون‌های زیبا و جذاب را برای فایل‌ها و پوشه‌ها در VS Code خود داشته باشید.

جمع‌بندی

تم‌های زیبا برای VS Code کدام‌اند؟ در این مقاله، تم‌های مناسب برنامه نویسی در VS Code را بررسی کردیم و سپس به معرفی تم‌های روشن و تاریک در VS Code پرداختیم. تغییر تم در Visual Studio Code، باعث می‌شود که محیطی زیبا و کاربرپسند داشته باشید و از کدنویسی لذت ببرید. مهم است که از چه پوسته‌ VS Code ای استفاده کنید تا چشمان شما اذیت نشوند. شما از چه تم‌های VS Code استفاده می‌کنید؟ اگر بهترین تم‌های VS Code ای را می‌شناسید که در این لیست وجود ندارند، لطفا در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.