بهترین فیلم و سریال‌های هک و امنیت کدام‌اند؟ اگر به دنیای امنیت شبکه و کامپیوتر علاقه‌مند هستید، تماشای فیلم و سریال با موضوع هک می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد. بعضی از فیلم دوستان به فیلم‌های هکری علاقه‌مند هستند و بعضی دیگر به سریال‌های هکری علاقه‌مند هستند و می‌خواهند به‌صورت داستانی موضوع را دنبال کنند. فیلم و سریال‌های هکری زیاد هستند اما در این مقاله به معرفی بهترین فیلم و سریال‌های خارجی و ایرانی با موضوع هک و امنیت سایبری می‌پردازیم.

موضوعاتی که در این مقاله آشنا خواهیم شد:

  • لیست بهترین فیلم و سریال‌های خارجی و ایرانی با موضوع هک و امنیت
  • معرفی 20 فیلم و سریال برتر ایرانی و خارجی با موضوع هک و امنیت شبکه‌های کامپیوتری
  • بهترین فیلم و سریال‌های خارجی با موضوع هک و امنیت
  • بهترین فیلم و سریال‌های ایرانی با موضوع هک و امنیت

لیست بهترین فیلم و سریال‌های خارجی و ایرانی با موضوع هک و امنیت

در این قسمت لیست بهترین فیلم و سریال‌های هکری را برای علاقه‌مندان به هک و امنیت را آماده کرده‌ایم. اگر برنامه نویسی هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید:

لیست بهترین فیلم و سریال‌های هک خارجی و ایرانی

نام فیلم یا سریال نوع و موضوع
آقای ربات (Mr. Robot) بهترین سریال خارجی با موضوع هک
اسنودن (Snowden) بهترین فیلم خارجی با موضوع هک
رکن پنجم (The Fifth Estate) فیلم خارجی با موضوع هک
هکر (Hacker 2016) فیلم سینمایی خارجی درباره هک
افشاگری (Disclosure) فیلم خارجی با موضوع هک و امنیت
بازداشت (The Takedown) فیلم سینمایی خارجی هکری
بازی‌های جنگی (War Games) فیلم سینمایی هک
عقرب (Scorpion) سریال با موضوع هک
شیادان (Sneakers) بهترین فیلم سینمایی خارجی درباره هک
ما لژیون هستیم (We Are Legion) مستند جذاب درباره هک
Pirate Bay به دور از کیبورد (TPB-AFK) مستند فوق‌العاده درباره هک و امنیت
من کی هستم (Who Am I) بهترین فیلم سینمایی در زمینه هک
کلاه سیاه (Blackhat) بهترین فیلم با موضوع هک
اره ماهی (Swordfish 2001) فیلم سینمایی هکری
عمق وب (Deep Web 2015) مستند با موضوع هک
غیر دوستانه: دارک وب (Unfriended: Dark Web) فیلم با موضوع هک
هوش سیاه سریال ایرانی در زمینه هک
نهنگ آبی سریال ایرانی با موضوع هک
هکر 1387 فیلم با موضوع هک
خط ویژه فیلم سینمایی ایرانی با موضوع هک

معرفی 20 فیلم و سریال برتر ایرانی و خارجی با موضوع هک و امنیت شبکه‌های کامپیوتری

در این قسمت از مقاله به معرفی 20 فیلم و سریال برتر با موضوع هک و هکرها را برای شما آماده کرده‌ایم که در این لیست، 16 فیلم و سریال خارجی هک هستند و 4 فیلم و سریال ایرانی هک هستند:

بهترین فیلم و سریال‌های خارجی با موضوع هک و امنیت

در این قسمت به معرفی 16 فیلم و سریال هکری خارجی می‌پردازیم:

1- سریال هکری آقای ربات (Mr. Robot)

سریال هکری آقای ربات

بی شک از بهترین سریال‌ها با موضوع هک و امنیت، سریال Mr. Robot است. سریال آقای ربات در 4 فصل از سال 2015 تا 2019 ساخته  شده است. در این سریال، الیوت سعی می‌کند با هک کردن مردم با آن‌ها ارتباط بر قرار کند. الیوت با توانایی خود در حوزه هک، از افرادی که برایش مهم هستند حفاظت می‌کند. الیوت در یک شرکت امنیتی کار می‌کند و در دنیای زیرزمینی هکرها، او را مجبور می‌کنند که شرکت‌های آمریکایی را هک کند. آقای ربات یک سریال پر طرفدار در بین هکرها است.

2- فیلم هکری اسنودن (Snowden)

فیلم هکری اسنودن

اسنودن نیز یکی از بهترین فیلم‌ها با موضوع هکری است که در سال 2016 ساخته شد. ادوارد اسنودن افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی (NSA) است. اسنودن به طور ناگهانی هزاران اسناد محرمانه طبقه‌بندی شده را به خبرگزاری‌ها لو میدهد. تماشای این فیلم جذاب هک و امنیت برای علاقه‌مندان به شبکه‌های کامپیوتری به شدت پیشنهاد می‌شود.

3- فیلم هکری رکن پنجم (The Fifth Estate)

فیلم هکری رکن پنجم

رکن پنجم نیز جزو بهترین فیلم‌های هکری است. داستان درباره موسس سایت ویکیلیکس یعنی جولیان آسانژ است که هزاران اطلاعات محرمانه در مورد دولت‌ها را افشا کرد و جنجال‌هایی به پا کرد. جولیان آسانژ یک برنامه نویس بود و شریک جنایی او دانیل دامشیت برگ نیز یک برنامه نویس بود. این فیلم جذاب با موضوع هک می‌تواند برای شما هیجان‌انگیز باشد.

4- فیلم سینمایی هکر (Hacker 2016)

فیلم سینمایی هکر 2016

بی شک در لیست بهترین فیلم و سریال‌های هکری، فیلم هکر 2016 به چشم می‌خورد. هکری اکراینی با راه‌های غیرقانونی سعی در کسب درآمد از اینترنت دارد که به خانواده‌اش کمک کند. بعد از مدتی یک دختری به او علاقه‌مند می‌شود اما آن دختر یک مامور پلیس فدرال است.

5- افشاگری (Disclosure)

فیلم سینمایی افشاگری با موضوع هک و امنیت

افشاگری، یکی دیگر از بهترین فیلم‌ها با موضوع هک و امنیت است. این فیلم در سال 1994 عرضه شد. "تام ساندرز" متخصص برنامه نویسی کامپیوتر است که با همسر و فرزند خود زندگی خوبی دارد. او در شرکت نیمه خصوص کار می‌کند. تا اینکه "مردیت جانس" به عنوان مدیر اجرایی جدید شرکت کارش را آغاز می کند. این فیلم ترکیبی عالی از هک کامپیوتر و جاسوسی شرکتی را نشان می‌دهد.

6- بازداشت (The Takedown)

فیلم سینمایی بازداشت مرتبط با هک

از بهترین فیلم و سریال با موضوع هک، می‌توان به فیلم The Takedown اشاره کرد. بازداشت، در سال 2022 ساخته شده است. هکری به نام کوین میتنیک از مهارت‌های خود برای فرار از تعقیب F.B.I استفاده می‌کند. داستان دو افسر پلیس کاملا متضاد به نام‌های دیاکیته و مونگ که باهم همکاری می‌کنند تا یک پرونده جنایی غیرمنتظره بزرگ را کشف کنند.

7- بازی‌های جنگی (War Games)

فیلم سینمایی بازی‌های جنگی درباره هک و امنیت

این فیلم که در سال 1983 اکران شد، حول محور یک هکر بچه می‌چرخد که به‌طور تصادفی به «واکنش طرح عملیات جنگ» (WOPR) رسید. بچه فکر کرد که این نوعی بازی است و شروع به بازی کرد. این امر منجر به اتفاقات غیرمنتظره ای در جهان شد. اگر به فیلم با موضوع هکری علاقه‌مندید، بازی‌های جنگی جزء بهترین فیلم‌ها و سریال‌های مناسب در زمینه هک است.

8- سریال هکری عقرب (Scorpion)

سریال هکری عقرب

یکی دیگر از بهترین سریال‌های خارجی با موضوع هک، سریال Scorpion است. داستان این سریال هکری براساس زندگی واقعی والتر اوبراین، یکی از معروف‌ترین هکرهای تاریخ، است. والتر یک نابغه واقعی با ضریب هوشی 197 است که توسط سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا استخدام می‌شود و در آنجا کنار سایر نابغه‌ها یک گروه به اسم عقرب (Scorpion) تشکیل می‌دهند و فعالیت‌شان را آغاز می‌کنند. این سریال نیز مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان در زمینه هک و امنیت قرار گرفته است و یکی از بهترین سریال‌ها در مورد هک و هکر بازی انتخاب شده است.

9- فیلم هکری شیادان (Sneakers)

فیلم جذاب شیادان در زمینه هک

یکی دیگر از بهترین فیلم‌ها در زمینه هک، Sneakers است که در سال 1992 عرضه شد. این فیلم داستان دو مرد به نام‌های مارتی و کازمو است که با هک و نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری سعی دارند مقداری پول از حذب جمهوری‌خواه بیرون بکشند. پلیس FBI کازمو را دستگیر می‌کند اما مارتی فرار می‌کند. 20 سال بعد سر یک جعبه سیاه که مدرن‌ترین دستگاه کدشکن کامپیوتر است؛ مارتی رو در روی کازمو قرار می‌گیرد.

10- مستند ما لژیون هستیم (We Are Legion)

مستند هک ما لژیون هستیم

مستند We Are Legion نیز یک مستند هیجان‌انگیز در مورد هک است. این مستند در سال 2012 عرضه شد که داستان هکتیویست‌ها را به تصویر می‌کشد. هکتیویست به استفاده از رایانه و شبکه‌های رایانه‌ای در جهت اعتراض و مقاصد سیاسی گفته می‌شود. در این مستند بیشتر بر روی گروه‌های هکتیویست اولیه مانند Dead Cow، Electronic Disturbance Theatre و وب‌سایت بدنام 4chan تمرکز دارد. شما می‌توانید مصاحبه‌های افرادی را که در زندان به سر می‌برند و به دلیل جرایم مختلف سایبری در شرف محاکمه هستند و... را مشاهده کنید.

11- مستند هکری Pirate Bay به دور از کیبورد (TPB-AFK)

مستند هکری به دور از کیبورد

یکی دیگر از مستندهای جذاب با موضوع هک، The Pirate Bay Away From Keyboard است. این مستند بر اساس داستان 3 نفر است که رهبری یک جنگ سایبری علیه صنعت رسانه را بر عهده دارند.

12- بهترین فیلم هکری من کی هستم (Who Am I)

فیلم سینمایی هکری من کی هستم

فیلم Who Am I یک فیلم جذاب در زمینه هک است. این فیلم در سال 2014 عرضه شد. بنجامین یک هکر خلاق و جوان است که توسط یک گروه هکری دیگر دعوت می‌شود که در کارهای شرورانه‌شان کمک کند. اما بنجامین نمی‌داند که در چه مخمصه‌ای گرفتار شده است.

13- فیلم سینمایی کلاه سیاه (Blackhat 2015)

فیلک هکری کلاه سیاه 2015

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های مناسب هک، فیلم Blackat است. این فیلم در سال 2015 عرضه شد. داستان هکری که از زندان  آزاد شد و به دنبال خلافکاران مجازی است که به قانون تحویلشان دهد.

14- فیلم سینمایی اره ماهی (Swordfish 2001) با موضوع هکری

فیلم سینمایی اره ماهی با موضوع هک

از دیگر بهترین فیلم‌های سینمایی در زمینه هک، فیلمSwordfish 2001 است. داستان این فیلم هکری در مورد یک جاسوس خطرناک به اسم «گابریل» مامور می‌شود تا یک بودجه مخفی دولتی 6 میلیارد دلاری را که برای مبارزره با قاچاق مواد مخدر هزینه شده از حساب‌های کامپیوتری دولت امریکا برداشته و در اختیار یک سناتور قرار دهد. گابریل عملیات خود را با همکاری دوستش «جنیفر» آغاز می‌کند و برای انجام این سرقت به سراغ یک هکر ماهر کامپیوتری به اسم «استنلی» می‌رود. استنلی پس از سپری کردن دو سال حبس، تازه از زندان آزاد شده و تا آخر عمر اجازه استفاده از کامپیوتر را ندارد. اکنون او باید در طی فقط 60 ثانیه به این حساب‌ها دستیابی پیدا کند.

15- مستند هکری عمق وب (Deep Web 2015)

مستند هکری دیپ وب

در لیست بهترین فیلم و سریال مناسب هکری، مستند Deepweb نیز به چشم می‌خورد. در این مستند به بررسی کامل ظهور یک شبکه‌ی اینترنت جدید که رمزنگاری شده، غیرمتمرکز، خطرناک و فراتر از قانون است، می‌پردازد.

16- غیر دوستانه: دارک وب (Unfriended: Dark Web)

فیلم هکری دارک وب

دارک وب 2018 نیز بهترین فیلم و سریال هکری است. داستان این فیلم مرد جوانی به نام ماتیاس است که لپ‎تاپی جدید را برای خود خریداری می‌‎کند. اما خیلی زود متوجه می‌‎شود که نه تنها مالک قبلی لپ‎تاپ او را زیر نظر دارد، بلکه هر کاری برای برگرداندن لپ‎تاپ انجام می‎‌دهد.

بهترین فیلم و سریال‌های ایرانی با موضوع هک و امنیت

در این قسمت به معرفی 4 فیلم و سریال هکری ایرانی می‌پردازیم:

1- سریال هکری ایرانی هوش سیاه

سریال هکری ایرانی هوش سیاه

یکی از بهترین سریال‌های ایرانی در زمینه هک، سریال هوش سیاه است که در دو فصل ارائه شده است. داستان این سریال هکری روایتگر سرگرد احمدی، معاون دایره پیشگیری و مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس است که همراه با دستیاران خود درگیر پرونده‌ پیچیده‌ی یک خرابکار و نابغه رایانه و کامپیوتر، به نام جمشید کاظمی با نام جعلی کامران بوریایی شده ‌است. تماشای این سریال ایرانی هک می‌تواند شما را تا ساعت‌ها سرگرم کند.

2- سریال ایرانی نهنگ آبی در زمینه هک

نهنگ آبی بهترین سریال ایرانی با موضوع هک

یکی دیگر از بهترین سریال‌های ایرانی با موضوع هک، سریال نهنگ آبی است.  این سریال در 30 قسمت جذاب و هیجانی است. آرمین جوانی 25 ساله و دانشجوی تیزهوش کامپیوتر؛ توان برقراری ارتباط با آدم‌ها را ندارد و بیشتر وقت خود را با سایت کتابخوانی‌اش که خودش ساخته می‌گذراند. پدرش آرمین مبتلا به بیماری MS شده و از مادرش جدا شده است. او در وبگاه کتابخوانی با دختری به نام ژاله که فهرست کتاب‌های مورد علاقه‌اش بسیار شبیه به آرمین است، آشنا و علاقه‌مند می‌شود.

ژاله، آرمین را  بخاطر مشکل مالی‌اش، برای کار به شرکتی که خودش در آن‌جا به عنوان گرافیست کار می‌کند، معرفی می‌کند. آرمین در شرکت با افراد مختلفی آشنا می‌شود. او در این شرکت به عنوان مسئول امنیت شبکه استخدام می‌شود و این شروع ماجراهای زندگی تازه او است. تماشای این سریال ایرانی هکری بسیار لذت‌بخش و دلهره‌آور است.

3- فیلم سینمایی هکر 1387 (ایرانی)

فیلم سینمایی هکر ایرانی

اگر به تماشای فیلم‌های هکری ایرانی علاقه‌مندید، فیلم هکر مناسب شما است. داستان این فیلم هکری ایرانی به این صورت است که مسابقه برنامه نویسی بین گروه دختران و پسران دانشگاه برگزار می‌شود. مسعود باهوش‌ترین دانشجو بین پسران و شیرین از باهوش‌ترین دانشجو بین دختران است. در لحظات آخر مسابقه، مسعود به دلیل علاقه به شیرین، برنامه‌اش را با یک کد دچار مشکل می‌کند و در نهایت شیرین در این مسابقه برنده می‌شود. شیرین متوجه این مسئله می‌شود و همین امر موجب آشنایی و رابطه بیشتر آنان می‌شود.

4- فیلم سینمایی خط ویژه (ایرانی با موضوع هک)

فیلم سینمایی ایرانی خط ویژه با موضوع هک

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های ایرانی با موضوع هک، فیلم سینمایی خط ویژه است. کاوه نابغه علوم کامپیوتری به همراه خواهر و شوهرخواهرش تحت شرایط خاصی حساب بانکی یک رانت‌خوار به نام محتشم را هک می‌کنند. محتشم برای بازگشت پولش به روش‌های غیرقانونی رو می‌آورد، اما این پول هنگفت در اختیار هفت جوان قرار می‌گیرد و مشکلات زیادی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

جمع‌بندی

بهترین فیلم و سریال‌های ایرانی و خارجی با موضوع هک کدام‌اند؟ در این مقاله، لیستی از بهترین فیلم‌های هکری ایرانی و خارجی و بهترین سریال‌های هکری ایرانی و خارجی را برای شما نام بردیم. سپس به معرفی هر کدام از بهترین فیلم و سریال‌ها با موضوع هک، پرداختیم. اگر به فیلم و سریال‌های هک و امنیت سایبری علاقه‌مند هستید، تماشای این فیلم و سریال‌ها می‌تواند شما را سرگرم کند. اگر شما نیز فیلم و سریال خارجی و ایرانی با موضوع هک و هکرها می‌شناسید که در این لیست وجود نداشت، لطفا در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.